Alla inlägg under april 2011

Av Linda - 30 april 2011 21:45

med lillasyster Nettan och Emilia...

Hela familjen..eller iaf mamma, pappa, nettan, elin och mormor har varit på besök idag.

Mamma och pappa hjälpte till med att fixa gardinstänger, borrade lite hål, monterade lite... Och som tack bjöd jag på mat,läsk och kaffe och kaka... :)


Nettan stannade kvar och nu så står film och godis på menyn... Filmen blev efter Nettans val The Eye... vet inte om den är såååå bra men har man inga tv kanaler så får man ta vad man får ;) 


Pussar och kramar till alla... (även till Nallar...  

Av Linda - 29 april 2011 19:08

Idag kom äntligen min nya säng, ska bli sååå skönt att slippa soffan... Fast måste erkänna att sängen var på väg ut genom fönstret ett tag... de jäkla skruvarna ville inte i.... höll på att bli tokig... tog nästan 3 timmar att få ihop fanskapet... Men nu står den där... och så skönt det är :)

Dator har också införskaffats igen... efter gårdagens olycka var det bara att sätta sig i bilen och styra mot Helsingborg för ett litet inköp... En sprillans ny Hp står nu på mitt soffbord...och jag har lärt min läxa, jag lovar dyrt och heligt att inte ha dricka i närheten av den igen :)

I övrigt händer det inte mycket här just nu, uppackningen har avstannat i avvaktan på att dotterns rum ska få nya tapeter nästa vecka... och innan hennes rum är klart kan jag inte bli klart med mitt :)

Har vi tur så ser min kära pappa till att vi får internet och tv imorgon, alla saker har anlänt från telia och nu ska det bara kopplas in, fast det behövs lite sladdragning och dyligt och det jobbet överlåter jag åt min älskade pappa...

Nej nu så jag nog sätta mig och läsa en bok eller nåt...

Alternativt dagdrömma om nallar ;)


Puss och kram alla kära vänner

Av Linda - 28 april 2011 21:40

Iaf om man inte har fast internet uppkoppling och nuinte ens en dator. Lyckades hälla vatten i min laptop idag så det blir till att inhandla ny imorgon. Och imorgon kommer äntligen min säng. Ska bli skönt att slippa sova på soffan. Nu blir det lite kvällsfilm för att sedan sova sött och drömma om nallar ;) Alltid närvarande i mina tankar <3Pussar och kramar

Av Linda - 24 april 2011 08:01

Får lov att sova läääänge. Satt dessutom uppe länge igår eftersom jag var upptagen i ett väldigt trevligt samtal   

Men tydligen så sover jag sååå bra i nya lägenheten så jag vaknade 07.32 och var hur pigg som helst   

Sitter nu med kaffekoppen vid mitt köksfönster och funderar över om jag är den enda som bor här... syns inte kotte ute, eller jo nu ljög jag. Är en farbror i grannhuset som är ute och skurar sin balkong   

Själv tänkte jag njuta en liten stund till av mitt kaffe och sedan väcka dottern (som var lite magsjuk i natt tyvärr) försöka få i oss lite frukost och sedan är det till att börja packa upp vårt liv   

Idag har jag tänkt att få undan en hel del lådor för det är sååå jobbigt att leta i låda efter låda så fort man ska ha något haha....


Vi ses kanske ikväll för en uppdatering om hur långt jag kommit...


Kramizzzz

Av Linda - 23 april 2011 11:12

Ut med det gamla in med det nya :)


Nytt liv och ny bostadsort :)


Spännande spännande...


Första natten i nya lägenheten avklarad, ännu är bara köksbordet och kökslampan på plats... Måste ju vila upp oss lite innan vi tar tag i allt... Och tänkte dessutom hinna med att fira lite påsk :)

Vilket vi väljer att fira på annan ort idag... Bilturen tar oss till Helsingborg för påskfirande hos mina föräldrar där även mina syskon, syskonbarn, mormor och svåger finns...

Imorgon...då är det dags att ta tag i att packa upp allt här hemma...


Nu ska vi iväg och fixa lite påskgodis på väg till påskfirandet...


Love you all... (spciellt en av er   )


Av Linda - 21 april 2011 20:49

...

befinner mig på semester med resten av min sort... på Blåkulla   


Återkommer imorgon :)


Puss och kram

Hmm

Av Linda - 17 april 2011 16:42

Fortfarande ingen av mina läsare som ger sig till känna... Vet att ni mina kära systrar läser och även du Emilia.. Och kanske min speciella vän   

Men de övriga 3-4 personerna...

Vet inte längre om jag vågar skriva vad jag vill här... Misstänker att det jag skriver rapporteras till en viss person jag inte vill ska veta vad som händer runt mig just nu.... Vet inte riktigt vem jag kan lita på just nu....

Hmm ja jag får helt enkelt fundera lite på det och det innebär att min blogg kanske blir lite tom ett tag.. iaf tills flytten är över.. sedan så kan det rapporteras hur mycket det vill till A utan att jag bryr mig något nämnvärt. Då har han inte med mitt liv att göra längre och jag kan säga precis vad jag vill....


Until next time :)

Kärlek till alla som känner sig träffade och massvis av kramar till alla kramsjuka

  

Av Linda - 16 april 2011 20:27

Nu har jag jobbat sista arbetspasset på Coop Konsum i Skurup.. Om ett par veckor bär flyttlasset norrut... Nu jobbar jag inte men har ändå häcken full... packa packa packa... är vad jag ska göra den närmsta tiden :)

Fast det är väl värt besväret och jag känner mer och mer för var dag att jag tagit rätt beslut...

Life here I come !


Emilia den stackaren har varit med mig på jobb idag... hon var inte sååå intresserad av att hjälpa till med något utan placerade sig i fikarummet med min laptop och satt där med hörlurar och störde inte en kotte på 8 timmar... nja ett par ggr kom hon upp till mig för att kolla läget och handla dricka eller fika men annars så roade hon sig ganska mycket själv...

Sen så var vi lite lata idag och köpte pizza med hem.. Mums ibland... fast oftast godare att tänka på att äta men inte lika gott när man väl äter det.. skumt...


Fick med oss ett par dvder från videobutiken på väg hem också så snart så blir det lite filmmys i soffan... kommer inte ihåg vilka filmer vi valde.... det får jag återkomma med att redovisa en annan gång haha...

Men vi ska iaf äta    och dricka  


hmm med tanke på vad vi åt till mat så får vi väl typ låta bli att äta alls imorgon :)

Nåja vi tar säkert igen det en annan dag... är ju faktiskt bara lördag en dag i veckan..


Ha en skön lördag mina vänner...


Kramizz

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards