Alla inlägg under april 2012

Av Linda - 17 april 2012 10:27

Vintern håller kvar sitt grepp om skånes fagerhult.

Hann precis gå min morgonrunda innan det kom hagel i storlek med typ fotbollar från himlen ;) något litet överdrivet ja...

Och nu snöar det lite grann. Hörde imorse att marken var täckt med snö i markaryd.... Trodde det var vår nu, men icke...

Har pratat med P... och ännu så länge finns vi i varandras liv :) han behöver bara en liten tankepaus... mest för att vara helt säker... Har träffats ganska intensivt och faktum är att vi knappt haft tid att typ sakna varandra. Så detta är kanske vad som behövs :)

Ikväll vankas arbete uppe i Traryd. Har ni vägarna förbi så kom in och hälsa på ;)


För övrig så kan jag ju säga att nu har jag lagt upp min morsdagsspecial på min facebook sida. Erbjudandet finns bara tillgängligt på fb men det kommer även dyka upp en del nyheter i shoppen under veckan som kommer också :)

https://www.facebook.com/LindasSmycken

http://lindassmycken.storedo.com/


Kramizz

Av Linda - 14 april 2012 13:16

Svaret är JA!

Beslöt mig för att sätta grillen i köket istället idag, det var lite kallt på balkongen tyckte jag... Det är då en elgrill och jag har användt den inomhus förr...

Men idag så beslöt sig brandlarmet för att det var lite varmt och tydligen rökigt... Vilket var konstigt eftersom det inte rök alls om grillen hmm... jaja

Nu vet jag iaf att det fungerar om det nu skulle börja brinna någon gång :)


Nu är det matdags i magen... Och sen avfärd till jobb :)


Ha en fortsatt trevlig lördag alla :)


kram

Av Linda - 14 april 2012 09:03

Vaknade kl 07.00 en lördag...

Pigg, utvilad och faktiskt med ett leende på läpparna...

Tror det var gårdagens äventyr jag har att tacka för det :)


Har inga som helst planer på att avslöja äventyret ännu, men det innehöll en mysig fika, skogspromenix och väldigt trevligt samtalande.... En fullständigt avkopplande förmiddag/eftermiddag....

Precis vad min överanalyserande hjärna behövde just nu... Måste skingra tankarna lite eftersom jag helt enkelt inte vet vart jag och Mr P står i vårt förhållande just nu... There... I said it... Mr P och jag har problem... Främst för att Mr P envisas med att inte prata om vad han känner och vill med framtiden... Har inte ens pratat med honom sen i måndags när jag och E åkte hem därifrån... Vet vad jag vill men nu måste han bestämma sig för vad han vill... och det verkar ta tid ;) vilket jag inte tycker man borde behöva efter 10 månader tillsammans... Men men...


Nog med det... Äventyret var precis vad jag behövde och har en liten känsla av att det kommer fler äventyr i framtiden :) 


Vaknade som sagt tidigt idag... Vilket resulterat i promenad, frukost och förberedande av dagens mat redan :)

Iofs så har jag lite behov av ovanligt tidig mat idag eftersom jag ska iväg och jobba ikväll... Börjar redan kl 15 så då gäller det att vara ute i god tid med maten... Dagen till ära blir det grillad fläskkarré med mycket sallad och god sås... Måste ta igen att jag slarvade alldeles för mycket med maten igår. Känns i magen idag... Så för er som planerar att handla i affären jag jobbar idag... Viss risk för gaslarm föreligger :P


Pussar och kramar från lilla mig :)


  

Av Linda - 13 april 2012 07:59

Vet fortfarande varken ut eller in???? 

Fullständig telefontystnad råder... vet inte om det är på gott eller ont??? 


Men beslutade mig igår för att inte sitta här och vänta mig grå ;) utan nu får det vara nog av deppighet. What happens - happens...


Därför.... Idag - typ om 2 timmar - bär det av på äventyr... Dottern är i skolan och jag ska iväg helt själv på ÄVENTYR


Tyvärr får ni inte reda på vad jag ska göra... hemligt ännuså länge... ;)

Men om allt löper väl så får ni reda på det så småningom :)


Nu måste jag göra mig redo för min spännande dag :)


Puss och kram...


ps. Glöm inte min tävling på facebook https://www.facebook.com/LindasSmycken



Av Linda - 11 april 2012 23:10

* sovit för länge sedan

* sluta låta hjärnan gå på högvarv

* sluta deppa

* sluta tänka : om jag hade.....

* sluta besvära er med mina grubblerier ;) (hmm lite osäker på stavningen där.. ser konstigt ut)


Tankar snurrar... vet inte vad som händer... vet vad jag vill ska hända ;) men man får ju inte alltid som man vill :)

Har haft alldeles för lite att göra idag för att kunna distrahera hjärnan, hoppas på en bättre dag imorgon :)


Om inte annat så kan jag ju försöka finurla ut hur morsdagsmycket som jag tänkte lägga upp i shoppen ska se ut :) Börjar ju bli dags nu :) 


Kan ju passa på att göra lite reklam genom att säga att om du/ni går in på min sida på fecebook och gillar den så är du/ni samtidigt med i en liten tävling om ett halsband ... Tävlingen avslutas på söndag.

https://www.facebook.com/LindasSmycken


I övrigt så kan man ju precis som vanligt även gå in i shoppen och shoppa loss :)

http://lindassmycken.storedo.com/



Nej nu ska jag försöka se till att somna i sängen...(till motsats mot soffan som har aggerat säng i två dagar nu... blir så när man har svårt att somna ) 


Lämnar er med lite spotify tips...

Sara Varga - Visa mig vem du är

och 

Sara Varga - Mitt hjärta tillhör dig 


Blev lite insnöad på hennes låtar idag....(beror på att hennes cd sitter i bilstereon och jag har kört runt lite ärende idag )


Kramizzzzz och dröm sött alla nära och kära...   


Av Linda - 6 april 2012 15:08

och idag har jag en känsla av att den kommer bli väääääldigt lång :(


Blandade känslor här idag... vet varken ut eller in :(

Vill verkligen inte ut, but it takes two to tango och jag vet inte vad motparten vill... :(

Tror allt bottnar i osäkerhet men kan inte göra annat just nu än vänta :)


Nåväl Hur står det till med er???

Har själv varit lite sjuk, jobbat en del och resten av min frånvaro har jag spenderat med att göra abolut ingenting... eller varit ute och promenerat.. Nu ska de sista kilona bort har jag beslutat... 


Har inget specielt att säga just idag... återkommer kanske imorgon kväll... ska ju trots allt på påskkalas imorgon... Min kära pappa har fyllt år och vi passade på att slå ihop påsk och födelsedag så imorgon smäller det ;)

God mat och gott sällskap väntar... Förhoppningsvis följer Mr P och lille E också med :) Annars får det bli en tjejroadtrip istället ;)


Hoppas ni alla får en riktigt glad och trevlig påsk :) Det ska iaf jag försöka få :)


  

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards