Alla inlägg under juni 2010

Av Linda - 29 juni 2010 20:17

var på begravning idag.

En av mina fastrar har dött vid en ålder av 63 år.


Mina tankar går till hennes barn: Marie, Roger och Madde....

Tänker även på dig Farmor... kan inte vara lätt att överleva sitt förstfödda barn...


R.I.P Laila   

Av Linda - 29 juni 2010 20:14

                                            

Jag och Emilia gjorde stranden i Ystad igår... för första gången...

Efter 3 timmar i tropisk hetta hade jag fått...

En dotter som liknade ett russin (av allt badande...)

och 1 par sönderbrända lår (på baksidan.. fastnade för länge i min bok;))


Men trevligt var det iaf...

Av Linda - 28 juni 2010 10:33

är sååå varmt här...

Jag tar helt enkelt Emilia och cyklar till stranden... inget bad för mig dock... förkylningen behöver ju knappast bli värre... men en bra bok får följa med ;)

                                                 

Av Linda - 27 juni 2010 20:50

var hur trevligt som helst, om än lite väl soligt.. ingen skugga så långt ögat nådde...    djur fanns det gott om... fast grisarna var inte sååå gulliga som de brukar.. men grymta kunde de :)

   många av djuren hade bebisar.. vilket bägge barnen tyckte var sååå gulligt och jag erkänner att även jag tyckte att lemurbebisarna var söta.

Fast inte sötare än detta shettisföl...  

Precis utanför entren / cafeet.. satt det två vackra aror. Helt i det fria satt de fridfullt i ett träd. Emilia lyckades bara få foto på den ena   jag tycker att dessa djur är sååå vackra. En annan av Emilias favorit var Zebran..  och strutsen gillade vi bägge främst för att den så ståtligt vaktade sina ägg.    . Längst ner i parken hittade vi denna ståtliga lama. Närmare än så här vågade vi inte gå.. tänk om den hade spottat på oss!!  Gulliga lamm fanns det också så klart.. med smååå söta horn i pannan.   Alpackor har jag faktiskt inte sett förut så det var trevligt och de var också jättesöta.    Någon som inte var lika söt var denna figur   bilden gör den inte riktigt rättvisa.. Den var jättestor i verkligheten.... typ lika stor som Amilia.. nästan...:)

Har ett par bilder till och skulle kunna tagit hur många som helst.. men vill ju inte tråka ut er helt eller förstöra spänningen om det skulle vara så att ni åkte dit för att titta på djuren.

Förutom djur fanns det ävet ett litet bad område där barnen simmade runt som små blötdjur tills jag fick dra upp dem för att kunna skilja dem åt från russin ;)


Efteråt åkte vi in till stan igen och åt pizza på bröderna M . Jag åt en pizza som hette Mamma Rosa... en pizza med räkor, skinka och svamp.. hur god som helst... till efterrätt hade jag beställt mjukglass som inköptes på kiosken på Öp-torget... där vi sen satt och tittade på fontänens porlande medan vi åt glass...

Allt som allt en helt underbar dag i solens tecken.


Och nu tänkte jag fortsätta kvällen i soffan och hålla tummarna för att min förkylning försvunnit till imorgon så jag och Emilia kan cykla till stranden!


Peace and Love!!


Av Linda - 27 juni 2010 10:26

redan söndag och det känns som om jag inte hunnit med ett endaste dugg...

Kan ju iofs bero på att jag spenderade första halvan med att ta hand om den sjuka sambon och bägge barnen och andra halvan med att jobba, själv vara sjuk och ta hand om sambon och bägge barnen ;) en kvinnas eviga kamp med andra ord :)


Men allvarligt... Sambon är nu frisk ( så frisk han kan bli ;)) nu återstår det bara att jag ska bli bättre också och det går iaf åt rätt håll...


Idag tänkte vi ta bägge barnen och åka iväg till stadens djurpark ( ystad djurpark) som en trevlig avslutning på veckan.... Återkommer kanske med lite bilder därifrån senare ikväll...

Nu lite kaffe så jag orkar stå på benen.

Bye!

Av Linda - 24 juni 2010 20:37

                                       

Det började med sambon... halsont, snuvig, feber... hemma från jobb liggandes i soffan 24/7...

Nu så har han trots vårt väldigt platoniska förhållande ( nu när han är sjuk alltså hihi) lyckats smitta även mig....

Halsont och snuvig... ännu så länge ingen feber (knock on wood)...

Måste vara alla hans nysningar som skickat ut en massa basilusker som smittat mig...

Jaja, eftersom jag hade tackat ja till att jobba var det bara att ta dubbel dos nässpray och 1 påse halstabletter (vicks blå citron smak) och sätta mig i kassan på coop några timmar. Närmare bestämt mellan 12-19...

Nu är jag äntligen hemma och har 1 dag på mig att kurera mig.. Ska vara tillbaka på jobb midsommar dag kl 9...wohooo.

Jag får väl helt enkelt svepa en bag in box själv så kanske jag kan skrämma iväg basiluskerna hahahaha.


Nu tänkte jag återgå till att sitta i soffan och tycka synd om mig själv.. eftersom sambon fortfarande är sjuk så kan jag inte räkna med att bli ompysslad.. så jag har själv dukat upp med kanelbullar, oreo, vatten och någon slags vitamin dryck vi fick på jobb idag...

Sussa sött alla vänner!!!

Av Linda - 23 juni 2010 18:53

Dagens aktivitet (förutom att barnen faktiskt lekt och solat ute i trädgården) blev att jag och bägge tjejerna bakade kanelbullar!!!

Mumsfilibaba!!! säger jag bara....

Hinner inte skriva mer just nu... måste äta kanelbullar... Men bjuder på en bild på bullarna ;)

                                  

Av Linda - 22 juni 2010 08:48

Ännu så länge inga moln på himlen   


Sitter i soffan och njuter av första koppen kaffe för dagen, njuter av tystnaden... bägge barnen och mannen sover fortfarande. Tänkte strax väcka dem till lite frukost. Har en hel del att göra i trädgården idag... och tänkte även försöka hinna med att hitta på något med barnen, funderar på lite minigolf??

Måste försöka få den stora roa sig lite själv inte bara sitta på rummet hela dagarna... Får man lov att låsa sina barn ute bara för att få ut dem??

                                           

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards