Alla inlägg under december 2011

Av Linda - 22 december 2011 12:33

Nu är julklapparna till mina systrar och mamma klar.... Blev vars en till mig och dottern också :)


Nu ska bara alla klappar slås in vilket kommer ske i kväll.... 


Nu står lite städning på schemat, sedan äta lite julmat med dottern (har en mamma / dotter kväll i kväll...) och bara mysa resten av dagen helt enkelt... 


Imorgon ska dottern till sin pappa och jag tar vårt pick och pack och beger mig till Mr P...

Ska spendera större delen av julen där i år vilket jag ser fram emot :) 


Hmm nej nu blev det inte mer för denna gången tänkta ta tag i städningen så jag hinner mysa riktigt mycket ikväll... återkommer kanske senare



Kramizzzz 

Av Linda - 20 december 2011 22:05

eller ja snarare typ 3..... om 2 timmar iaf :)


Har varit och jobbat idag... 

Och innan dess pysslade jag färdigt med mammas julklapp :) 

Syster Ysters present är halvklar... väntar på fler saker med posten som förhoppningsvis kommer imorgon... 

Elin pelin och Nettans presenter är påbörjade men inte klara än :) 

Enda trösten är att jag i övrigt är klar med nästan alla presenter (utom lillebrors och min morbrors...) måste däremot försöka hitta något litet och symboliskt att skänka mr Ps mamma (ska ju ändå spendera julaftonen där )

Hmm jaja det löser sig... har ju 2 dagar på mig innan jag måste vara klar det är hur lugnt som helst ju ;)


Imorgon står det jobb jobb och jobb på schemat.... Mellan kl 10 till 18 hittar ni mig i Traryd där jag försöker sprida glädje bland kunderna enbart genom att vara närvarande ;)


Sedan bär det av i raket fart hem där dottern väntar... På schemat 18.30 tills jag somnar över kastrullerna står godistillverkning... typ knäck, ischoklad och något annat... ev även lite pepparkakor... och kanske julbröd... Hmm tror jag vet vad jag ska önska mig i julklapp till nästa år... Att decembermånads dagar ska vara längre så man hinner med allt utan att totalt kollapsa ;)


Nej kära ni nu ska jag återgå till mitt soffslappande innan sängen kallar.....

Kramizzzz

Av Linda - 19 december 2011 08:44

och jag har helt enkelt inte hunnit med att uppdatera er alla om vad som händer i mitt liv :)

Har ju ett liv att leva ;)


Det livet har beståt väldigt mycket av jobb, jobb och jobb... 

Och även en del kärlek, familjeliv, festligheter, utflykter och lugna hemmakvällar. 


Har varit på på en väldigt trevlig julfest med jobb :) Hasses lada med god mat och underhållning. 

Har varit hemma hos Mr Ps mamma och styvpappa på middag... (mitt under stormen som pågick för ett par veckor sedan) som tur var så var det inte jag som körde ;) 

Har knåpat med julklappslistor. Har fortfarande inte köpt en enda klapp, men ska lite senare idag när dottern min slutat skolan åka iväg och fixa allt tänkte jag... 


Har även spenderat tiden som gått med diverse körningar till dotterns kör (sång) övningar och uppträdande. Det har bland annat varit en väldigt vacker lucia show i Timsfors kapell och igår kväll bjöds det på julkonsert i Markaryds kyrka. Lyckades inte locka med mig Mr P som var ganska slutkörd efter sin låååånga dag i skogen på jakt efter något att skjuta (vilket misslyckades) men fick iaf sällskap av dotterns pappa så jag slapp sitta helt själv  :)


Ja det var lite kort om vad jag gjort de senaste veckorna... Ska försöka skärpa mig med bloggandet framöver så min kära lillasyster inte får helt spel på mig för  mitt slarv... 


Men nu mina kära vänner ska jag bege mig till lilla ica här i byn för att hämta ett paket som består av lite grejor som jag ska pyssla ihop till julklappar :) Bilder kan jag dock inte bjuda på förrän efter julafton eftersom jag vet att de som ska få klapparna brukar läsa detta ;) 


Kramizzz och kör lugnt på de hala vägarna idag :)

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards