Alla inlägg under september 2011

Av Linda - 27 september 2011 09:17

                                        

Nu har jag ätit min frukost. Som bestod av hemmagjord musli med bananfil (hemmarörd.... haha) med en nypa kanel i...... Till det intogs i vanlig ordning min dagliga dos av kaffe (Zoegas så klart) och läsandet av diverse nyhetssidor på nätet :) Min laptop trivs utmärkt vid frukostbordet. Det gäller bara att inte spilla på den. Så försöker ha den inom armlängds avstånd ;)


Nu ska jag återgå till att städa hemmet. Konstigt nog så blir här skitigt fast vi inte är här så ofta... Hmm kanske grannarna utnyttjar min lägenhet när jag inte är hemma?? Ska nog sätta upp en nannycam eller nåt haha


Ha en underbar dag alla


Kram

Av Linda - 27 september 2011 07:37

Blev lite trött efter städning och bakning igår så jag hamnade i soffan och glömde helt bort att blogga :)


Helgen som gick var jag och E som vanligt hos Mr P... Och eftersom jag svurit mig fri från att tillaga viltkött så åt vi löndagsmiddag på lördagen istället eftersom Mr P skulle iväg på söndagen och inte skulle hinna med att laga till maten... 

 som denna vecka var älgstek med sås gjort på trattkantaller som han plockat i skogen innan på dagen. Jag själv var och jobbade ett par timmar på eftermiddagen så jag kom hem till dukat bord. E hade dessutom sats i jobb med att göra efterrätt...

 som var Jordgubbs- och Rabarber smulpaj. Hon gjorde den helt själv genom att helt enkelt läsa receptet. 

Gott gott blev allt :)


Söndagen åkte Mr P hemifrån redan halv 6. Han skulle iväg på något jakt prov med den lilla hunden. Nere i Löderup någonstans.... Och skulle vara där redan kl 8 på morgonen.... Måste jag tillägga att han gärna hade stannat kvar i sängen när klockan ringde strax innan 05.00..???

Jag och E tog lite sovmorgon och åt frukost i lugn och ro. Slappade lite i soffan och sedan gav vi oss av en runda i bilen. Vi skulle försöka leta reda på ett café som låg ute i skogen och hette Gräddhyllan.... Gick lättare än jag trodde att hitta dit :) och förstod vad namnet syftade på när man såg hur det låg.... 

   Med en underbar utsikt över damm? sjö?? resarvoar?? ingen anning men vackert var det dock. Man kunde sitta ute men E envisades med att vilja sitta inne. 

   blåbärspaj med vanlijsås och te blev mitt val :)

 E valde nästan samma fast hon drack varm choklad istället... Och hon ville egentligen inte vara med på bild :)


Sen så körde vi en liten runda i skogen och bara tittade och myste :) mamma dotter tid är aldrig helt fel.

     Söndagsmiddagen som då egentligen var lördagsmiddag stod jag för. Det blev en variant på Flygande Jacob. Fast vi hade ingen chilisås hemma så då tog jag lite vad som fanns. Som sweet chili sås och tabasco. Det blev hur gott som helst iaf :)

    

Ja det var den helgen det....

Och igår så städade jag lite... Badrummet och köket fick sig räjäla genomkörare....

Och dessutom bakade jag matbröd och gjorde egen musli.... 

   bild på muslin kommer kanske senare ...


Nu ska jag äta lite frukost 


Kramizz

Av Linda - 26 september 2011 10:53

Storstädning och bakning pågår... återkommer ikväll med helguppdatering :)


kram

Av Linda - 22 september 2011 21:18

Jaha då var det dags för mitt första uppdrag för https://www.buzzador.se 


Tanken är att jag ska buzza för www.digster.se

Digster är en tjänst där olika musikredaktörer skapar spelistor utifrån medlemmarnas olika smak, tycke och intresse. Dessa listor kan man sedan lyssna på via Spotify, iTunes eller Wimp. 

Själv är jag som nog många av er vet en Spotifyare :)


Har inte hunnit sätta mig in i hur det hela fungerar rakt ut. Men har skapat tre olika listor som innehåller: träningsmusik, topphits och lugnafavoriter. Och det känns riktigt bekvämt att bara trycka på knappen för träningsmusik och så har man en perfekt blandad lista att ha i öronen vid promenixen. Istället för som jag själv gjort innan - suttit en bra stund (snackar timmar.....) och fixat och donat med spotify för att skapa en lista som jag sedan inte varit helt nöjd med när jag väl varit ute och promenerat. 

Listorna på www.digster.se uppdateras dessutom varje vecka och då om jag fattat det hela rätt så uppdateras automatiskt de listorna som man sparat på spotify. (om jag fattat rätt... återkommer om en vecka med svaret på det haha)


Om nu någon av er skulle vara intresserade av att testa det hela så hör av er till min mail så ger jag ut en kod som ger er tillgång till 6 månaders premium medlemskap på www.digster.se


End of reklam :)



Av Linda - 20 september 2011 11:29

Är kanske sjukare än jag själv tror... Somnade när E gick till skolan och vaknade precis :) 

Nu är det lite te som gäller för att få i sig lite vätska sedan måste jag nog fixa med tvätten som blev tvättad igår men inte vikt och inlagd ;)


Kramizz

Av Linda - 20 september 2011 07:17

har lite sjukstuga här hemma men tänkte lägga in en snabb uppdatering från helgen innan sängen kallar igen...


Helgen spenderades i vanlig ordning hos P som insisterade på att jag i fortsättningen skulle kalla honom för Mr P här på bloggen ;)

Vi grillade (faktiskt var det för en gång skull jag som grillade) i fredagskväll och till det skulle vi dricka ett vin som Mr P köpt enbart för att där var en kronhjort på etiketten....  Ett litet tips... välj inte vin efter hjortbilder. Det smakade verkligen inte gott... Men väluppfostrad som man är så drack man ändå :)


I lördags jobbade jag ett par timmar.. 10-18 uppe i Traryd. E stannade hemma hos Mr P och lille E. Sen på kvällen var det mys med film och lite godis. Blev även en rom och cola... Inte ofta det händer men ibland så :)


I söndags var Mr P iväg med lilla hunden för att öva jakt på hare tror jag det var. Och jag stannade hemma och tog hand om bägge barnen... Inte så svårt när den stora är lite sjuk och bara ligger i sängen och slappar och den lille sover middag i 3 timmar :)

Jag hann med att sy lite på min duk istället så snart dyker det upp en bild på den färdiga kreationen.

Sedan på kvällen kom vi på att vi skulle börja med en ny tradition... Söndagsmiddag. 

OCh först ut var det Mr P som stod för matlagningen.

   Rådjursstek med potatis, grönsaker, tranbärsgele och sås....

Riktigt gott var det!

Tur man har träffat en jägare så man får äta sådan här mat. 

Efterrätten blev inte lika avancerad då vi kom på hela söndagsmats konceptet lite sent utan det blev bara lite glass :) fast glass kan ju aldrig vara fel.


I går vaknade jag upp med halsont. Min tur nu med andra ord. Lille E smittade sin far Mr P med förkylning som utvecklades till hosta, feber och halsont. Han smittade i sin tur E som fick hosta, halsont och snuva... Och hon smittade mig och nu har jag halsont och snuva...Hoppas hoppas jag slipper hosta iaf :)

Gårdagens diet bestod av följande (eftersom jag hade svårt att svälja med min onda hals.... )

 

Och nu så ska jag skicka E till skolan och sedan återvända till sängen... Återkommer kanske senare idag... :)


Kramizzz 

Av Linda - 15 september 2011 15:09

är allt som krävs för att beskriva min nya hobby :)

En alltför tidskrävande sysselsättning som jag vet många blivit beroende av och nu så rättar jag mig in i ledet och leker med de andra barnen...


Wordfued .... den mest beroendeframkallande ap jag har i min iphone :)


Om ni inte provat... gör det inte... ni lär inte kunna släppa mobilen ifrån er!!! Bara varnar er ;)


Kramizz

Av Linda - 15 september 2011 14:30

Måste bara dela med mig av en bild jag tog precis...

      Vet inte om det syn riktigt. Men det föreställer iaf en liten snigel.. Som sitter på mitt köksfönster. Inte direkt det första stället jag förväntat mig att se en sådan på eftersom jag bor på andra våningen :) Men den är likväl välkommen att vara där om den vill :)

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards