Alla inlägg den 5 september 2011

Av Linda - 5 september 2011 14:03

känns som det iaf.. Regnigt och tråkigt väder ute... Även lite kallt faktiskt. Snart dags med vinterkängorna känns det som ;)


Denna nya och spännande vecka har börjat med att E äntligen fick sin tandställning på plats. En metalgrejsimojs som sitter uppe i hennes gom för att vidga ut hennes överkäke som är lite för smal. Resultatet idag när den sattes in är att hon lässpar och har lite svårt att svälja haha där är ju något i vägen för tungan i gomen hahaha...  På plus sidan står det att jag i egenskap av älskvärd mamma ska med hjälp av ett litet redskap skruva lites på denna tandställningen varje dag under en veckas tid (för att försöka utvidga käken....) och efter dagens försök så vet jag om att det gör lite lite (eller ganska mycket) ont i hennes mun när det görs. Som jag ska plåga henne hehehe.... ;)

Nu får hon igen för all kaxighet mot sin älskvärda mamma hahaha...


Helgen som gått flöt på i maklig takt. Jag jobbade fredag em, passade lille E lördag morgon, jobbade lördag kväll och försökte ta sovmorgon i söndags (med en liten kille som inte ville sova längre än till halv sju) Spenderade en del av förmiddagen /eftermiddagen i Ps trädgård med att hålla ordning på lille E när han sprang runt och fjantade sig. Sedan bar det av hem till B för födelsedagsfika. E hade sovit över där för att hjälpa till när Bs gäster kom (hade öppet hus) så hon fick möjlighet att träffa sin farmor och farfar... (brukar stå ganska högt i kurs hos E då hon inte träffar de så ofta...) E stannade kvar hos B (ville fortsätta hjälpa henne efter gästerna gått hem ) medan jag styrde bilen tillbaka till P och lille E. Hittade de båda uppflugna på traktorn i fullt arbete med att slå gräset på åkern bakom huset.... 

Slutade söndagen med den nya traditionen: den engelska Walandern på tv med ett flaska vin och P som sällskap :)


Och nu kommer snart E hem från skolan och eftersom jag tror hon har lite ont och inte mår helt hundra så tänkte jag att vi skulle ha en film eftermiddag. Har beslutat mig för att jag måste kolla igenom de svenska Wallanderfilmerna (vilka även E gillar skarpt men själv har jag dock bara sett typ en...) 


Over and out i regnet ( förlåt om ni fått läsa mycket svammel här idag ;))


Kramizzz

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards