Alla inlägg den 15 september 2011

Av Linda - 15 september 2011 15:09

är allt som krävs för att beskriva min nya hobby :)

En alltför tidskrävande sysselsättning som jag vet många blivit beroende av och nu så rättar jag mig in i ledet och leker med de andra barnen...


Wordfued .... den mest beroendeframkallande ap jag har i min iphone :)


Om ni inte provat... gör det inte... ni lär inte kunna släppa mobilen ifrån er!!! Bara varnar er ;)


Kramizz

Av Linda - 15 september 2011 14:30

Måste bara dela med mig av en bild jag tog precis...

      Vet inte om det syn riktigt. Men det föreställer iaf en liten snigel.. Som sitter på mitt köksfönster. Inte direkt det första stället jag förväntat mig att se en sådan på eftersom jag bor på andra våningen :) Men den är likväl välkommen att vara där om den vill :)

Av Linda - 15 september 2011 14:16

Dålig på bloggning ett par dagar nu igen.. .Har jobbat lite, varit iväg på ärende osv... precis som vilken annan människa som helst i detta land :)


Helgen som gick spenderades hos P i vanligt ordning. Förutom en lång arbetsdag i lördags. Har inte mycket att rapportera om helgen utan bjuder på en bild istället :) 

   förlåt alla djurvänner. Men denna stackars mus hittades på trappan i lördagsmorse. Stora katten fångade den till lilla katten som sedan använde den som leksak :(


I tisdags var jag och E i Helsingborg för att kolla hennes tandställning. Fick domen att jag ska vrida ett par varv till på den innan vi ska stabilisera den på torsdag nästa vecka. Sedan var det ett tandis besök till för fröken och där gick det bra. Hon fick beröm för att hon sköter om tandställningen bra. Rena och fina tänder och inga hål (till skillnad från hennes mamma som ALLTID har hål när hon går till tandläkaren, snart inga fler tänder att ha hål i ;))

Sedan en runda till Biltema för lite diverse inköp till bilen... bland annat detta 

 Känns så vuxet när man handlar på Biltema och VET vad man ska ha och inte behöver be om hjälp :)


På kvällen så släpade jag sedan med mig jägaren (P) på bio för att se Jägarna :)

Som jägare hade han en hel del åsikter om hur de jagade/sköt osv... Fast vi gillade filmen bägge två :)


Till denna dagen då...

Besiktigade bilen idag... Eller rosthögen... hahaha

Gick nästan som väntat... En del smågrejor som måste fixas och mer eller mindre en dödsdom... eller snarare ett besked på bäst före datumet på bilen... Så nu vet jag vad jag måste göra det närmaste året... SPARA pengar så jag kan köpa ny bil senast i september nästa år :)

Alltid bra med lite långsiktigt planerande :)


Huvudet var det ja... Måste nog gå och ta en huvudvärkstablett igen... och vila lite innan det är dags för matlagning här idag... 


Tjingeling alla :)




Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards