Direktlänk till inlägg 8 oktober 2012

Redan måndag igen....

Av Linda - 8 oktober 2012 12:13

Tiden bara flyger fram... Hinner inte med alls :)


Helgen som gick spenderades delvis som sagt i förra inlägget på jobb. 

E valde att spendera den nere i Vellinge hos en kompis så när jag slutade jobba i lördags var jag fortfarande oförskämt pigg så jag begav mig till Lund för att spendera resten av helgen i gott sällskap där :)

Lördagkvällen spenderades delvis på restaurang... Kinamat stod på menyn... Jääääte gott... Rullade ut från restaurangen hahaha iaf nästan ;)

Det enda konstiga var efterrätten... Friterade bananer med glass (what else liksom haha) ... den serverades med barnströssel???? Jag bara WTF?? Nog för att folk oftast gissar på att jag är yngre än vad jag faktiskt är men kan ju knappast misstolkas som barn iaf... (Hallå kolla de grå hårstråna....) 

Men summar sumarum så var iaf maten god och sällskapet trevligt :)


Söndagen började med försök till sovmorgon (haha vem skojar jag med tror inte jag sov en blund överhuvudtaget...) Har svårt att sova borta... (nya ljud, knarrande golv... inte mina egna kuddar haha) 

Efter en mumsig frukost och gott kaffe till lite nyheter på tv (måste ju hänga med lite i världshändelserna) så styrdes kosan till närmsta skog för lite promenad i fint höstväder....

Följande skog hamnade vi i...


 

Väldig trevligt :) Mycket folk (någonslags temadag för barnfamiljer..) kändes skumt att vara typ dom enda utan barn med haha som tur var fanns det lite motionärer ute i slingorna också så vi slapp känna oss malplacerade haha...Efter många stigar, gångar, broar... letandes efter djur (jag letade efter ekorrar medan sällskapet letade efter vildsvin...inget av alternativen hittades... bara en hel massa fågelholkar...) så trodde jag till slut att vi skulle hamna helt vilse och hitta ut ur skogen i höjd med Pajala eller nåt haha... Men slutade med att vi till slut hittade ut till bilen istället :) Efter 2 timmars promenad i underbar natur 

     


Söndagen slutade med att E hämtades upp i Helsingborg (dit hon tog tåget från malmö...) för vidare färd hemmåt... blev dock ett stop på Es favvo ställe för näringsintag... McDonken i Örkelljunga... 


Men allt som allt en väldigt skön och avkopplande helg.. precis vad jag behövde efter senaste tidens krångel med bil, mycket jobb och även krånglande axel (måååste boka massage... ) 


Nåväl ny vecka nu.. och nu måste jag rusa vidare... Måste handla hem något att äta för sedan väntar jobb ikväll... 16-22.15 :) Härligt när måndagen börjar med att chefen ringer kl 07.05 och vill att man ska jobba :)

Och förresten... blir inga morgonpromenader i skogen denna veckan... Älgjakten började häruppe i morse... Känner inte för att bli skjuten av misstag eller nedsprungen av skenande Älg haha... 

Säkrast att stanna inomhus ett par dagar tror jag :)


Morsning Korsning 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 13 november 2012 10:36

länken verkade ju inte fungera... försöker igen helt enkelt :)   www.minlillavraivarlden.blogg.se     så nu så ska det fungera :) ...

Av Linda - 13 november 2012 10:34

Har bestämt mig för att flytta bloggen. Som ett led i att försöka vara mer aktiv med att blogga :) Hoppas att ni stackars få följare följer med mig till min nya adress :) Stänger inte ner denna bloggen än, eftersom jag inte riktigt vet om jag kom...

Av Linda - 12 november 2012 12:42

Att hitta en piggelin i frysen en tråkig trist måndag :)

Av Linda - 11 november 2012 15:20

Dagens väldigt hälsosamma matintag: himmalavad pizza :)

Av Linda - 10 november 2012 11:45

Hade planerat ett roligt inlägg här nu men så blir det inte :( Har precis kört 7 mil för att få reda på att körövningen som E skulle vara med på är inställd. Vad gör man då? Jo man vänder bilen och kör 7 mil hem :( Kul - riktigt kul :( ...

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards