Alla inlägg under oktober 2012

Av Linda - 22 oktober 2012 10:41

Anledningen till att jag varit lite frånvarande under helgen (under veckan vet jag inte vad som hände haha) är detta....

  

Jobbade i lördagsmorse och lyckades (precis när jag började kl 7...) snubbla till... slå en liten luftpiruett slå i huvudet i brödhyllan och stucka min fot... Men the show must go on... Så jag jobbade på trots lite (okej ganska mycket) smärta i foten.. Slutade kl 15... Åkte hem och tog av mig strumpan och möttes av denna härliga syn...

Resultatet blev att jag satt i soffläge och myste resten av lördagen. E lindade om min fot och även igår söndag var det ganska mycket vila. Så när som på lite matlagning typ. 

Så idag ser foten lite bättre ut... Har iofs inte gått omkring så mycket på den än haha så vi får helt enkelt se hur den ser ut ikväll. Men har iaf inte lika ont längre....


Innan jag försvinner passar jag på att pusha lite för min tävling på fb...

https://www.facebook.com/LindasSmycken och för er som är med i tävlingen har jag även just nu ett erbjudande på hemsidan...20% rabatt på hela beställningen.. http://lindassmycken.storedo.com/


Kramizz



Av Linda - 16 oktober 2012 18:41

vad jag är dålig på att blogga :P

Inget ovanligt för er som känner mig att jag med jämna mellanrum helt "glömmer" bort att blogga till förmån för att helt enkelt njuta av livet :)

Precis vad jag gjort...njutit av livet... förutom att jag har jobbat alltså haha

I helgen som gick hade jag en nära döden upplevelse när jag var ute med sällskap (som tur var haha) och vandrade längs delar av Vedema vandringled... (endast delar pga att det började ösregna efter en stund...) 

Hade inte sällskapet sett detta djur sittande i trädet hade jag nog fått en hjärtattack när det flög iväg (fick jag nästan iaf när jag såg det haha)

  

Kanske en lite mörk bild.. och hade jag bara vågat mig lite närmare (hualigen...) så hade jag kanske fått till bättre bild.. Men iaf första gången jag mött en livs levande Kattuggla i det vilda... Och vilka vingar den hade när den flög mellan träden (tror att den har sitt revir där... kändes så..) 

Kommer iaf allllllddrig mer vandra där såvida jag inte har sällskap... Vill ju inte dö där i min ensamhet haha


Hmm i övrigt har inte mycket hänt sedan sist... Varit ledig i 2 dagar nu från jobb.. Vilket resulterat i lite nya smycken... http://lindassmycken.storedo.com/s/halsband 

Och dessutom så har jag en liten utlottning på min facebooksida så titta gärna in där https://www.facebook.com/LindasSmycken


Nu tänkte jag återgå till att göra absolut inget... (eller snarare spela menlösa fb spel med min syster hahaha)


Peace and Love... 


Kram


Av Linda - 11 oktober 2012 10:06

Av kylan alltså.... inget annat tyvärr :)


Igår kväll när jag skulle hem från jobb var jag tom tvungen att skrapa rutorna på bilen för de var helt igenfrusna :(

Och när jag vaknade idag var alla bilar på parkeringen helt vita och även gräset utanför balkongen... som ni kan se på bilden här....

   

Sjukt kallt enligt mig... Blir till att ta extra strumpor på idag hahaha... el åtminstonde ta fram vinterjackan. 


LEdig idag...(chefen har iaf inte ringt ännu haha) så jag och C ska ta oss ner på Väla tror jag.. För lite shopping, lunch och tjejsnack... Aldrig fel med något av dom sakerna :)

Och får ju passa på när E ändå inte är hemma (skolan och sedan Lund med konfirmationsgruppen) 

Så hinner nog med lite ensamtid i soffan ikväll innan E dyker upp också :)


Men nu måste jag nog få på mig lite kläder innan C ringer och säger att hon är på g ...


Kramizz



Av Linda - 9 oktober 2012 22:51

Tycker iaf min chef...

Ändring i morgonens schema redan...

Fick mess för en stund sedan...

Börjar redan runt middagstid :) wiho.... älskar mitt jobb... eller iaf gör jag det när lönekuvertet kommer haha....


Frågade om chefen är avundsjuk när jag är ledig och fick svaret: Tycker det är onödigt att du är ledig ;)


Snäll chef man har :) men trevligt att vara önskad om inte annat :)


Nu kallar sängen... nödvändigt med tanke på den låååånga dagen som väntar mig imorgon...

Längtar till torsdag... 

Tjej dag... Jag och C ska iväg på shopping och lunch... skönt... hoppas bara att jag inte måste jobba :)


Natti natti

Av Linda - 9 oktober 2012 20:27

Ungefär så känner jag mig ikväll.. Som en Zoombie...


Jobbade till 22.15 igår... Blev lite övertid av två anledningar...

1. Jag stoppade en snattare 10 min innan stängning... 

2. Något kyllarm var tvunget att gå precis när vi skulle gå...


Så satte mig inte i bilen förrän kl 22.40 (brukar kunna parkera hemma vid den tiden)

Var lite sent hemma med andra ord...

Somnade runt 00.30.. 

Vaknade 06.05 när chefen ringde och väckte mig... Någon hade sjukat sig på morgonen och nu undrade han om jag ville jobba... Började 07.00 men kunde komma så fort jag kunde typ... (han trodde nog inte att jag skulle hinna till 07.00 trodde inte det själv heller eftersom jag nätt och jämnt hittade ut från täcket haha)

Men skam den som ger sig... Kl 06.55 parkerade jag bilen utanför jobb... (15 min bilfärd hemmifrån... ) Och då hade jag även hunnit tvätta håret, sminka mig och göra en kopp kaffe som intogs i bilen på väg till jobb... Snacka om att man kan vara effektiv om man vill...


Jobbade till kl 15.. Kom hem, åt lite rester (tacos...mums) och landade sedan i soffan... där jag totaldäckade... Vaknade strax efter 19 och åt en macka och nu sitter jag här och vet inte var jag är... haha är fortfarande helt slut i huvudet efter dagens arbetspass...

Tur jag jobbar kvällen imorgon (16-22.15) så jag kanske kan få lite sovmorgon imorgon... Om nu inte chefen ringer för att ändra planerna kl 06.00 vill säga haha

Han verkar lite svartsjuk på mig och mitt sovande av någon annledning :P


I övrigt inget nytt.. Jo möjligen lite skjutna älgar.. har iaf hört skotten från skogen... Med andra ord mindre älgar för mig att krocka med :)


Nu tänkte jag återgå till att göra så lite så möjligt... 

för att sedan snart landa i sängen... om jag inte somna i soffan igen.. :)


Kramizzz

Av Linda - 8 oktober 2012 12:13

Tiden bara flyger fram... Hinner inte med alls :)


Helgen som gick spenderades delvis som sagt i förra inlägget på jobb. 

E valde att spendera den nere i Vellinge hos en kompis så när jag slutade jobba i lördags var jag fortfarande oförskämt pigg så jag begav mig till Lund för att spendera resten av helgen i gott sällskap där :)

Lördagkvällen spenderades delvis på restaurang... Kinamat stod på menyn... Jääääte gott... Rullade ut från restaurangen hahaha iaf nästan ;)

Det enda konstiga var efterrätten... Friterade bananer med glass (what else liksom haha) ... den serverades med barnströssel???? Jag bara WTF?? Nog för att folk oftast gissar på att jag är yngre än vad jag faktiskt är men kan ju knappast misstolkas som barn iaf... (Hallå kolla de grå hårstråna....) 

Men summar sumarum så var iaf maten god och sällskapet trevligt :)


Söndagen började med försök till sovmorgon (haha vem skojar jag med tror inte jag sov en blund överhuvudtaget...) Har svårt att sova borta... (nya ljud, knarrande golv... inte mina egna kuddar haha) 

Efter en mumsig frukost och gott kaffe till lite nyheter på tv (måste ju hänga med lite i världshändelserna) så styrdes kosan till närmsta skog för lite promenad i fint höstväder....

Följande skog hamnade vi i...


 

Väldig trevligt :) Mycket folk (någonslags temadag för barnfamiljer..) kändes skumt att vara typ dom enda utan barn med haha som tur var fanns det lite motionärer ute i slingorna också så vi slapp känna oss malplacerade haha...Efter många stigar, gångar, broar... letandes efter djur (jag letade efter ekorrar medan sällskapet letade efter vildsvin...inget av alternativen hittades... bara en hel massa fågelholkar...) så trodde jag till slut att vi skulle hamna helt vilse och hitta ut ur skogen i höjd med Pajala eller nåt haha... Men slutade med att vi till slut hittade ut till bilen istället :) Efter 2 timmars promenad i underbar natur 

     


Söndagen slutade med att E hämtades upp i Helsingborg (dit hon tog tåget från malmö...) för vidare färd hemmåt... blev dock ett stop på Es favvo ställe för näringsintag... McDonken i Örkelljunga... 


Men allt som allt en väldigt skön och avkopplande helg.. precis vad jag behövde efter senaste tidens krångel med bil, mycket jobb och även krånglande axel (måååste boka massage... ) 


Nåväl ny vecka nu.. och nu måste jag rusa vidare... Måste handla hem något att äta för sedan väntar jobb ikväll... 16-22.15 :) Härligt när måndagen börjar med att chefen ringer kl 07.05 och vill att man ska jobba :)

Och förresten... blir inga morgonpromenader i skogen denna veckan... Älgjakten började häruppe i morse... Känner inte för att bli skjuten av misstag eller nedsprungen av skenande Älg haha... 

Säkrast att stanna inomhus ett par dagar tror jag :)


Morsning Korsning 



Av Linda - 5 oktober 2012 11:41

Jo tjena... :(

Ska tillbringa större delen av min fredag på jobb :(

Iofs med L och vi har ju alltid trevligt ihop när vi jobbar men ändå.. hade mycket hellre legat i soffan och jäst... haha


Efter en låååång (nja... kan diskuteras) sovmorgon och en slapp frukost framför datorn (fb som vanligt) så är det strax dags att bege sig till jobb.. Chefen fjäskade sig till att jag skulle börja tidigare (hade inte migrän igår... hade jag vetat att jag skulle ha det idag hade jag sagt nej haha) 

Så idag blir det jobb från ca 12.30 till 22.15 Jippi... :)

För att sen vara på jobb imorgonbitti 06.45 igen :) woho... Till alla som bryr sig... Försök inte nå mig på lördag em/kväll... jag kommer vara ganska trött... haha


Ha en skön fredag alla kära och nära och söta och trevliga... och även alla andra :)


Kramizzz

Av Linda - 4 oktober 2012 12:39

Känns som om jag skulle behöva vila middag (inget ovanligt iofs haha)


Kom hem från Örkelljunga för en stund sedan efter en trevlig förmiddagsfika med AL och även en runda runt byn för fönstershopping... Hamnade som vanligt i bokhandeln :) men hade faktiskt inte en hög böcker med ut denna gång utan tittade bara idag :)

Passade på att fynda lite på Netto och sedan bar det av hem. 

E var hemma på lunchen (tydligen äcklig soppa till middag) och fixade äggröra till sig själv när jag kom hem. Sedan han vi med vars en kanelbulle också innan hon precis trippade iväg till skolan igen. 


Ska hämta henne efter konfaläsningen idag och köra henne till hennes Kör. Och därefter väntar jobb ikväll... Sååå roligt att jobba kvällen och inte vara hemma förrän strax innan 23... Not...

Hade mycket hellre legat i soffan och slappat hahaha som om inte alla hellre gör det än jobbar ;)


Nej nu var det lite middagsvila som gällde annars kommer jag inte orka hålla ögonen öppna på jobb ikväll... 


Kramizzz

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards