Alla inlägg under juli 2011

Av Linda - 15 juli 2011 13:07

...och jag ska befinna mig på jobb så klart :)

Jobbar kväll och ska mer eller mindre bara hem om och sova sedan bär det av till jobb igen... 16-22.15 ikväll...

Jobbar lördag och söndag morgon 06.45 - 15.00... 

Sömn är för veklingar hahaha


Men kommer sakna mina morgonpromenixar så får väl åka hem till P efter jobb imorgon för en kvällspromenad med hundarna istället ;)


Har precis varit ledig hela två dagar från jobb... I onsdags bar det därför av mot Skånes djurpark med P, E och lille E... Väldigt trevligt. Vi hade iaf lite tur med vädret, regnade hela vägen dit men väl framme tittade solen fram :)

Bilder från dagen dyker upp lite senare, måste ju lägga in dom på datorn först ;) haha helt kass på att ordna med bilder just nu sorry  :)


Annars händer inte mycket. E ska till Helsingborg på söndag. Hon ska shoppa på väla med moster J. Hon ska köpa present till sin pojkvän om jag inte är helt ute och reser... Tror även att det blir en liten övernattning i Helsingborg så jag får lägenheten för mig själv :)


Nej nu får ni inte mer för denna femöring. Måste duscha, laga mat och fixa lite här hemma innan jobbet kallar...


Spotify för dagen....  Zac Brown Band - Keep Me In Mind  


Kramizzz 

Av Linda - 12 juli 2011 18:41

lite dålig på att uppdatera visst  


Orsak - Jobb Jobb Jobb....

Jag lär iaf skratta hela vägen till banken i augusti när lönen kommer  


Dessväre så blir vänner och bekanta lidande... Msn finns inte ens i mina tankar just nu... När jag väl är hemma är det mat, städning, tvätta arbetskläder, duscha och sova som gäller   vilket gör att just dator användandet blir lite lidande  


Kan inte ens bjuda på bilder av de få dagar jag är ledig och hittar på bus med E... för jag har inte fört över dom från mobilen till datorn än... Får väl göra en slags sommaren i bilder blogg i slutet på sommaren  


På tal om sommaren i bilder, imorgon så blir det kanske en del bilder i mobilen. Är ledig (kors i taket.... ) och dagen (om det inte blir dålgit väder.... ) bjuder på utflykt till Skånes Djurpark med E, P och lille E....   Måste ju hitta på något med E under sommarens få lediga dagar. Hon har tur som har en styvmamma som är ledig så hon kan hitta på saker med pappa och henne istället för hennes tråkiga mamma som bara jobbar hela tiden... Ännu så länge har hon "bara" hunnit med att bada sig fördärvad här i byn (Fedingesjön) och att åka med pappa och B till Liseberg (hon hade med sig pojkvännen J också ) Enligt vad jag har hört från hennes pappa så åkte hon och J ganskaaaa mycket karuseller...   


Nej nu så måste jag faktiskt återgå till min städning... Älskarrrrr att sortera tvätt  


Kramizzar alla ( även alla som fyller år på fredag  )


spotify tips: Nic & The Family - Hej Monica     Bara för att det är en gammal sommar plåga och för att man ju är lite Helsingborgs patriot ;) och för att en av mina systrar faktiskt gick i samma klass som Nic hahaha.. många anledningar att tänka på gamla minnen ;)


    

Av Linda - 4 juli 2011 11:20

och en ganska aktiv sådan. 

Börjar iofs med 2 lediga dagar (om man bortser från lite hushållsarbete och promenader för motionens skull) 

Sedan är det jobb på onsdag kväll, tandläkaren på torsdag morgon med E, jobb på torsdag kväll... Dans på Ekebo på fredag (aldrig varit där innan så lite spännande faktiskt) sova på lördag (efter att ha dansat hela natten  ) och söndag ligger faktiskt öppen för förslag ännu så länge.


Tillbaka till helgen som gått... som då innehöll jobb, tv tittande (i väldigt begränsad mängd) sovande och jobb igen...

Jobbade ju uppe i Traryd över helgen. Lördag - söndag mellan 10.00- 21.00 bägge dagarna. Inte mycket vila här inte. Fast å andra sidan var chefen så nöjd med mig att jag blev erbjuden lite extra timmar om jag var intresserad. Och det är ju ett gott betyg om inte annat. Fast känner mig ganska mör efter denna monsterjobb helgen måste jag säga. Det var väldigt skönt med lite sovmorgon imorse vilket då ledde till att det inte blev någon morgonpromenix idag. Får ta igen det resten av veckan :)


För att sammanfatta förra veckans GI försök så gick det riktigt bra... Vågen visar -3 kg... och det har försvunnit ett par centimeter lite varstans på kroppen. Och det bästa av allt.... Inget sötsug över huvud taget :)

Så snart nog kanske man är nere på matchvikten igen... Lite sporrad blir man allt av resultatet så denna veckan kommer det bli många hårda promenader... (förutom idag då... fast kanske hänger med P på hundpromenad ikväll... )


Hmm tror nästan det var det viktigaste jag hade att skriva om idag... Elin har jag missat något ??? haha...


Lite spoitfytips kan jag ju slänga in förstås...


Blake Shelton - Austin


Ha en underbar måndag alla... (även ni som saknar mig på msn  ... ska försöka bättra mig men lovar inget... men äger en telefon haha)


Kramizzzzz  

Av Linda - 2 juli 2011 08:35

har äntligen hittat ut ur den djupa hålan jag gömt mig i för att slippa den hemska värmen... Är helt klart en vintermänniska.... :)


Hittade ut ur hålan igår... Och spenderade dagen med att sitta och slappa med en bra bok... Och laga mat, diska, dammsuga... och allt sådant trist... 

Allt detta för att jag nu ska försvinna igen...

Jobbar hela helgen... 

Coop i Traryd ringde och frågade om jag var sugen på lite extra tider och vem tackar nej till extra pengar??? Inte jag iaf...

Det innebär att jag ska jobba 10.00 - 21.15 både lördag och söndag... 

Så har precis ätit frulle och packat ner lunch och mellis.. får köpa något att äta till middag på plats... Vill ju inte förstöra mitt nya liv med GI bara för att jag ska jobba... Och förresten det nya livet går helt utmärkt... återkommer på måndag med den första veckans resultat... 


Nej nu så tror jag att jag ska gå och fixa till frisyren (som fortfarande är invirrad i handduken) och sedan göra mig redo för avfärd... Vet att bilresan bör ta ca 20-25 min men eftersom jag inte är helt säker på vägen så kör jag hellre lite innan så här första gången :)


Ett litet spotify tips kan jag ju slänga in.... Mycket country just nu som ni vet och har hittat ett svenskt band som faktiskt är riktigt bra... 

Willy Clay Band... Tänker inte nämna någon speciell låt utan lyssna på bägge deras skivor helt enkelt... :)


Kramizzzar alla vänner   

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards