Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Ojojoj

Av Linda - 27 september 2011 07:37

Blev lite trött efter städning och bakning igår så jag hamnade i soffan och glömde helt bort att blogga :)


Helgen som gick var jag och E som vanligt hos Mr P... Och eftersom jag svurit mig fri från att tillaga viltkött så åt vi löndagsmiddag på lördagen istället eftersom Mr P skulle iväg på söndagen och inte skulle hinna med att laga till maten... 

 som denna vecka var älgstek med sås gjort på trattkantaller som han plockat i skogen innan på dagen. Jag själv var och jobbade ett par timmar på eftermiddagen så jag kom hem till dukat bord. E hade dessutom sats i jobb med att göra efterrätt...

 som var Jordgubbs- och Rabarber smulpaj. Hon gjorde den helt själv genom att helt enkelt läsa receptet. 

Gott gott blev allt :)


Söndagen åkte Mr P hemifrån redan halv 6. Han skulle iväg på något jakt prov med den lilla hunden. Nere i Löderup någonstans.... Och skulle vara där redan kl 8 på morgonen.... Måste jag tillägga att han gärna hade stannat kvar i sängen när klockan ringde strax innan 05.00..???

Jag och E tog lite sovmorgon och åt frukost i lugn och ro. Slappade lite i soffan och sedan gav vi oss av en runda i bilen. Vi skulle försöka leta reda på ett café som låg ute i skogen och hette Gräddhyllan.... Gick lättare än jag trodde att hitta dit :) och förstod vad namnet syftade på när man såg hur det låg.... 

   Med en underbar utsikt över damm? sjö?? resarvoar?? ingen anning men vackert var det dock. Man kunde sitta ute men E envisades med att vilja sitta inne. 

   blåbärspaj med vanlijsås och te blev mitt val :)

 E valde nästan samma fast hon drack varm choklad istället... Och hon ville egentligen inte vara med på bild :)


Sen så körde vi en liten runda i skogen och bara tittade och myste :) mamma dotter tid är aldrig helt fel.

     Söndagsmiddagen som då egentligen var lördagsmiddag stod jag för. Det blev en variant på Flygande Jacob. Fast vi hade ingen chilisås hemma så då tog jag lite vad som fanns. Som sweet chili sås och tabasco. Det blev hur gott som helst iaf :)

    

Ja det var den helgen det....

Och igår så städade jag lite... Badrummet och köket fick sig räjäla genomkörare....

Och dessutom bakade jag matbröd och gjorde egen musli.... 

   bild på muslin kommer kanske senare ...


Nu ska jag äta lite frukost 


Kramizz

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 13 november 2012 10:36

länken verkade ju inte fungera... försöker igen helt enkelt :)   www.minlillavraivarlden.blogg.se     så nu så ska det fungera :) ...

Av Linda - 13 november 2012 10:34

Har bestämt mig för att flytta bloggen. Som ett led i att försöka vara mer aktiv med att blogga :) Hoppas att ni stackars få följare följer med mig till min nya adress :) Stänger inte ner denna bloggen än, eftersom jag inte riktigt vet om jag kom...

Av Linda - 12 november 2012 12:42

Att hitta en piggelin i frysen en tråkig trist måndag :)

Av Linda - 11 november 2012 15:20

Dagens väldigt hälsosamma matintag: himmalavad pizza :)

Av Linda - 10 november 2012 11:45

Hade planerat ett roligt inlägg här nu men så blir det inte :( Har precis kört 7 mil för att få reda på att körövningen som E skulle vara med på är inställd. Vad gör man då? Jo man vänder bilen och kör 7 mil hem :( Kul - riktigt kul :( ...

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards