Alla inlägg den 6 april 2011

Av Linda - 6 april 2011 19:49

Nu så äntligen har det börjat röra på sig här hemma. Jag har ägnat stora dela av dagen med att gå igenom Emilias klädkammare. Där fanns en hel del trots att vi redan vid en tidigare flytt skänkt bort en hel del av hennes leksaker. Har ju sparat lite favoriter osv..   

Faktum är att där även fanns en del saker som inte blivit uppackade sedan vi flyttade hit haha. Men även en del skräp. Så nu är allt ompackat, sorterat och slängt... Gjorde mig av med 2 stora kartonger  . Så det enda som återstår där nu är att packa hennes kläder, men är kanske lite dumt att göra det nu, för hon kan ju knappast gå naken till skolan   .


Sen så har jag även tagit en liten promenix, tillsammans med Emilia när hon kom hem från skolan. Hon ville nämnligen köpa present till sin pappa som hon ska spendera helgen med. Blev en runda inom mataffären också...


Hemma igen var det matlagning och vanligt plock.

Kassler och potatisgratäng blev det idag   .


Och nu då.... Ja nu blir det mest slappa och ta det lugnt. Titta på tv så klart... Är ju Grey ikväll... får man absolut inte missa (gjorde det förra veckan när jag jobbade  )


Tänkt en hel del på min "speciella" vän... Han mår inte så bra just nu och önskar att där fanns något jag kunde göra för honom   

Hate to see him suffer...


Låten för dagen på spotify Somebody for Someone - The Corrs


Tänkte avsluta med ett par kloka rader som stämmer ganska bra in på mig...


After every end there's a new begining. I am over with the end, just awaitingthe new begining. Haven't lost my faith and never will   


Kramizzz

Av Linda - 6 april 2011 13:36

11 orsaker till att choklad är bättre än sex   

1. Orden "om du älskar mig så sväljer du" har en äkta mening med choklad

2. Choklad kan ge njutning även när den blivit mjuk

3. Du kan utan risk nyttja choklad medan du kör bil

4. Choklad bryr sig inte om du biter i "nötterna"

5. Du kan ha choklad på ditt skrivbord utan att förnärma dina arbetskamrater

6. Man får inte hår i munnen när man äter choklad

7. Med choklad behöver man inte fejka

8. Choklad gör dig inte gravid

9. Bra choklad är lätt att hitta

10. Du kan ha flera sorters choklad utan att någon blir svartsjuk

11. När du äter choklad håller det inte grannarna vakna



Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards