Alla inlägg under mars 2011

Av Linda - 25 mars 2011 10:39

Satt precis och läste en bok och lyssnade på musik.

När jag hörde en låt med Josh Groban - To where you are började jag plötsligt tänka på dig morfar. Om du bara visste hur saknad du är här nere.

Mina kära syskon fick aldrig en chans att lära känna dig, men vet att om dom hade fått det hade dom haft samma kärlek till dig som jag har. Jag var inte gammal när du dog (6 år ?) men jag har så varma minnen av dig. Älskade att åka iväg och tvätta bilen med dig på helgerna (fick ju sitta kvar i bilen och titta på när maskinen gjorde jobbet   ). Brukade cykla hem till er (dig och mormor) och sitta och äta macka med dig, det var du som lärde mig äta macka med ost och rostad lök  . Älskade min morfar över allt annat. Du var min hjälte.

Det är du fortfarande. Min inspiration.

Har alltid kunnat känna din närvaro och stöd även efter din bortgång.

Tror att det var den närvaron jag kände idag som av någon anledning fick tårarna till att svälla över. Önskar du vore här.

Men vet att du vakar över mig och är stolt över den jag vuxit upp till att bli.

Vet att min reaktion på låten idag var ett tecken jag önskar bara att jag för en gångs skull viste vad det betydde. Brukar känna vad du menar men inte idag.

Jag kommer ut till din grav i helgen... hoppas du kan hjälpa mig förstå då.


För evigt älskad, för evigt saknad   

Av Linda - 24 mars 2011 18:56

              .



Kunde inte valt bättre film att titta på i förmiddags. Dem har fått mig att gå omkring och tänka på just det hon gjorde hela dagen... Att hitta sig själv


Hela filmen är fullproppad (iaf enligt mig   ) med hur mycket visdom som helst som jag kunde relatera till hur lätt som helst.


Jag som då tänker alltför mycket just nu på allt och inget. Främst framtiden ;) lyckades dessutom få till en liten koppling till hur jag mår just nu.... Och nej det blev inte någon Brad Paisley låt denna gången...

Utan Phil Collins låt On my way (från Björnbröder) kändes precis som jag just nu. Trots allt som pågår runt mig just nu så känner jag mig faktiskt lycklig. Bra va??!!!

Hur som helst nu kom jag helt från filmen här. Har iofs läst boken innan också men rekommenderar varmt filmen. Den är väldigt tänkvärd. Man kan faktiskt lära sig mycket om sig själv bara genom att titta på filmen.

Själv har jag då svårt att lämna sverige och ge mig iväg ett år för att finna mig själv ;) men samtidigt så vet jag att jag redan har gjort stora delar av den resan. Och har hittat mig själv på köpet. Jag vet vad jag vill med mitt liv. Och jag vet att balansen kommer så fort jag får rå om mig själv och min dotter på egen hand. Vet att vi kommer klara oss hur bra som helst själva. Jag har haft ensamt ansvar för henne under den större delen av hennes liv och jag är jättestolt över resultatet. Hon har blivit en väldigt förståndig 12-åring med massvis av empati och kärlek i sig. Jag har förhoppningsvis lyckats föra över mina goda sidor till henne   

Utan henne är mitt liv inte komplett. Hon är mitt allt.


Och då kommer jag osökt tänka på ytterligare en låt idag... Tim McGraw.. My little girl.


Hmm värst vad osammanhängande denna blogg blev. Jaja jag fick iaf sagt det jag ville ;)


Nu ska jag gå och pussa på min dotter och säga tilll henne att hennes mamma för alltid och i evigheter kommer att älska henne   


Kramizz



Av Linda - 24 mars 2011 08:06

Det var absolut inte min mening att säga att våren låg i luften igår... Antar att det är mitt fel nu att det idag är mulet och tråkigt ute   


Ska försöka undvika sådana ödesdigra misstag framöver haha.

Snart är kaffekvoten klar och egentligen hade jag velat gå ut en runda, men det får vänta lite...jag hoppas på att vädret blir lite bättre senare idag ;)


Det får bli en film istället :)

En passande sådan för mig just nu :)

Eat, pray, love (el på svenska; Lyckan, kärleken och meningen med livet)


Kramizz

Av Linda - 23 mars 2011 19:38

                       

och inte bara i luften utan även i rabatterna utanför huset. (Bortse från det där gröna runt de små stackars blommorna   )


Var ute en lång promenad i förmiddags för att kunna njuta av solen. Behöver ladda mina batterier för att orka med allt just nu. Och snacka om att de blev laddade ;) Jag hann med både tvätt, städning, eldning, matlagning på ingen tid alls när jag kom hem igen. Skönt att få undan allt. Då behöver jag inte sitta här och vara rädd för att bli attackerad av dammråttorna   


Hmm känner lite press nu på att skriva på ordentlig svenska, nu när jag har en riktigt ordpolis som läsare   

Nej skojar bara jag kommer vara lita knasig som alltid. Ni som känner mig vet vad jag går för och ni vet också att om det är något som ser konstigt ut (typ stavning) så är det bara att säga till. Enbart konstruktiv emottages annan kritik hamnar direkt i   .


Har haft en ännu så länge skön vecka. Mycket ledighet (aldrig fel utom när lönelappen  kommer) och mycket sol. För att inte prata om att jag/vi har huset för oss själva ända tills på lördag. Och då är vi inte hemma haha.

I helgen vankas det nämnligen kalas i Helsingborg. Kära pappa fyller år och sen så sover vi över där och åker hem på söndag eftermiddag.


Sover som en "vet inte vad" när vi har huset för oss själva. Somnar innan huvudet landat på kudden, sen vaknar jag pigg och glad (nåja så glad jag nu är innan kaffet) och är uppe och studsar rundor innan 8 på morgonen. Hmm skumt för den veckan vi är samlade är jag som ett levande lik hela veckan haha.

Jaja snart nog är jag pigg och glad alltid (något för er andra att se fram emot, en glad Linda)


Nej nu ska jag återgå till att göra absolut ingenting utom att peta navelludd :)


Kramizz


Av Linda - 23 mars 2011 14:19

Ville bara testa hur det gick att blogga med iphonen min:)Hmm lite trögt går det allt så det kommer jag bara göra i absoluta nödfall:)Kram

Av Linda - 23 mars 2011 09:07

Brad Paisley (vem annars   ) -  Waitin' On A Woman


Och nu... En promenix i solen för uppladdning av batterierna


Kram

Av Linda - 22 mars 2011 20:59

.. vilket innebär Desperate Housewives på kanal 5. Fast kan villig erkänna att jag faktiskt inte följer programet så slaviskt som jag gjorde i början. Finns så mycket annat roligt att göra än sitta framför tvn.. typ sitta framför datorn ;)

Eller helt enkelt läsa en bra bok :)


I övrigt flyter dagarna på här hemma. Fullt upp med studier, jobb, hushållsarbetet och samtidigt förberedelser inför flytten.

Fast ska villigt erkänna att min studiemotivation är inte den bästa just nu :( Just n längtar jag mest till att få flytta till min lägenhet.

Sitter om kvällarna och surfar rundor på nätet efter fynd att möblera med. Saknar inte såå mycket möbler inför flytten men behöver iaf en ny säng till mig själv. Annars är det mest småsaker jag behöver. Av den anledningen jobbar jag faktiskt så mycket jag kan just nu för att kunna spara ihop så mycket pengar som möjligt för att kunna köpa det som behövs sen.

För att inte tala om att det kostar en hel del att hyra släp för att transportera min saker i en flytt. Är ju trots allt ganska många mil jag flyttar. Om jag inte är ute och reser helt är det ca 20 mil. Men den dagen den sorgen.. eller snarare lycka :)


Spotify går varmt här hemma... mycket country... har blivit lite insnöad på Brad Paisley av någon anledning.

Förresten så har jag kommit på vad min nya hobby ska bli nu när jag får mer tid över för mig själv :)

Jag tänkte lära mig latin. Mest för att det är så ovanligt... och som ett latinskt ordspråk lyder: Quidquid latine dictum sit, altum videtur. Vilket betyder Allt som sägs på latin låter djupsinnigt :)

Så nu ska jag bli lite mer beläst och djupsinnig :)


Nu ska jag återgå till att läsa en godväns blogg vilket samtidigt innebär att jag ska lära mig något nytt :)


Kramizz

Av Linda - 21 mars 2011 12:34

   iaf om vi frågar den lilla guldklimpens mamma :)


Ronjas dop var det som skulle avhandlas nu...


Mosters lilla gullunge döptes för ett par veckor sedan närmare bestämt den 19 februari. Har tyvärr helt glömt att visa lite bilder från dopet ju så det kommer här.   


Vi var en liten men kär och tapper skara som hade samlats i Adolfsbergskyrkan i Helsingborg för att bevittna händelsen. För övrigt var det samma kyrka som de stolta föräldrarna gifte sig i i höstas.. och dessutom var det samma präst som fick äran även denna gång.

De stolta faddrarna blev min kära lillebror och mina föräldrar.   Anledningen till att min kära lillebror ser lite smått stressad ut är att kära lilla Ronja envisades med att inte alls vilja bli döpt och ligga där utan skrek nästan hela tiden och det gick inte att lugna henne alls. De flesta av oss åskådare stod/satt och fnissade hela tiden för att det var så komiskt :)

De stolta föräldrarna däremot såg lite smått nervösa ut...   


Den stolta storasystern fick hjälpa prästen med att hälla vatten i dopfunten, en uppgift hon klarade med glans.   

 Storebror fick äran att hålla dopljuset, en uppgift han tog på stort allvar. Inte lätt att hålla i ett ljus och samtidigt se till att inte tappa det. Gäller att hålla tungan rätt i munnen ;)

När sedan hela ceremonin var avslutad var tanken att vi som var där skulle få en chans att ta en bild på hela familjen med präst och faddrar men det var inte lätt att få alla att vara med på noterna så detta blev den bästa bilden jag kunde komma med :)


Så här glad och nöjd var hon däremot efteråt när hon slapp att plågas av orgelmusik och sång :) Glömde ju säga att organisten sjöng/spelade en jättepassande sång med tanke på namnet Ronja. Vargsången som sjungs i Ronja Rövardotter. Måste erkänna att jag faktiskt fick lite tårar i ögonen när man lyssnade på texten och tänkte på Ronja :)


Underverket kom till världen den 19 november 2010 och döptes 19 februari 2011 och i hennes papper står namnen

                               RONJA VIOLA ELINORA                                


     

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards