Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Stockholm

Av Linda - 15 augusti 2012 20:12

Dag två i Stockholm är nu avslutad. E står i duschen efter en dag på Gröna Lund. Även hennes mamma gick en omgång med karusellerna.. Avstod från 2 st resten åkte jag faktiskt tillsammans med E :)

Magen och huvudet mår därför som de förtjänar just nu :)

Har ännu inte hunnit lägga in bilderna från gårdagen eller dagen i datorn så bildkavallkad kommer senare :)

Igår var en låååång resa hit.. Ingen fungerande ac på tåget :( och sedan en liten promenad till Hotellet som ligger på Kungsholmen :)

Ca 15 min promenad till stationen och därefter shoppinggatorna.

Igår tog vi en lååång promenad efter incheckningen... Genom kungsholmen, via centralen, vasagatan, gamlastan, söder, och sedan hemåt igen :)

Blev en del fotostop längs vägen... Vi var även uppe i Katarinahissen (ja själv hissen fungerade inte men utkiksplatsen vid restaurang Gondolen fungerade   ) Lovar att min mamma hellre hade fajtats med tusen tigrar än sett utsikten därifrån :)

När vi gått genom gamla stan på hemvägen så stannade vi vid slottet och hoppade på en turistbuss, en sk hop on hop off :) Åkte slutet på den turen (men får utnyttja resorna även idag onsdag och torsdag) och hoppade av på centralen. Gick en promenix längs Norr Mälarstrand på väg tillbaka till hotellet och stannade på ett pasta hak och käkade god lasagne och pasta med utmärkt service... E fick till och med doggybag eftersom hon inte orkade upp sin portion...

Idag har det då varit Gröna Lund på schemat. Innan dess blev det en tur till Drottninggatan för inhandling av skor till E eftersom hennes var på väg att gå sönder. Hittade kap på Intersport :)

Sedan en liten promenad genom gemytliga gamla stan, en liten fika (kaffe är aldrig fel haha) och sedan hoppade vi på en turistbuss som tog oss till Gröna Lund :)

När vi hade färdigåkt tog vi faktiskt en promenad hem... Tog iofs ca 1 timme men det var så skönt väder och fin utsikt så det var inga problem alls... Fantastisk utsikt över fjärden :) Och mycket folk :)

Nu är vi tillbaka och nu blir det sängläge och tvtittande för vi är helt slut :) Vad morgondagen har att bjuda på vet vi inte än utan det återkommer jag med då :)

Kramizzzz...   (hade gärna gärna haft privat guide (mr N   ) men hittar faktiskt ganska bra själv, tur jag har bra lokalsinne, behöver inte ens karta längre   )

Elin

16 augusti 2012 08:46

Du lokalsinne? Tillåt mig att skratta ;)
Hoppas ni hade en bra dag och får en fortsatt bra dag i stockholm

Linda

16 augusti 2012 21:08

Ja jag har lokalsinne. Hittar i stockholm som en inföding nu :) synd jag åker hem imorgon ;)