Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Linda - 6 augusti 2012 19:48

Har haft ytterligare en ledig dag... Känns lite konstigt och ovant att vara hemma :)

Men behövligt. 


Fick dock ingen sovmorgon... Vaknade redan kl 05.00 av att hela sängen skakade... Det var dock ingen erotiskt dröm som startat det hela utan en mindre jordbävning :) som tydligen hade känts i stora delar av skåne och halland :)


Somnade om bara för att behöva gå upp 06.30 Hade tvätttid kl 07.00 och här försvinner tvättiden om man inte hänger på låset 5 min innan :)

Eftersom jag jobbat så mycket hade jag lyckast samla på mig lite tvätt... Men fick en mindre trevlig överraskning när jag ska använda torktumlaren... SÖNDER!!! Trist men som tur är har vi torkrum också så fick helt enkelt hänga all tvätt där (och när tvättiden var slut även i lägenheten) Så nu så är mina underkläder stela och handdukarna kan nog riva sönder vilket myggbett som helst ;)

Hann med att tvätta lite mattor också, som hänger på tork över balkongmöblerna... Synd bara att regnet öser ner just nu... och även gjort så innan idag.. Det lär väl ta ett par dagar för mattorna att torka haha.


Har även hunnit fota och lägga upp lite nya smycken på hemsidan... Har haft en liten hög som skulle fotas men inte haft tid innan. Har idag även gjort lite nytt som dyker upp så småningom :)


Hmm ja det var nog min dag idag :) Är ju ledig så då ska man väl inte göra så mycket? ;)


Återkommer säkert imorgon med ytterligare helt onödig information bara för att jag helt enkelt inte har något bättre för mig :P


Förresten om någon av er skulle ha något tips på vad man absolut inte får missa i när man är i Stockholm (förutom gröna lund och skansen) så hojta gärna till... En vecka kvar till Stockholm ju :)


Kramizzz


http://lindassmycken.storedo.com/

Av Linda - 6 augusti 2012 10:48

hmm kom på att jag kanske måste vara lite tydligare angående det där med att inte vilja såra, pressa, stressa mina läsare...

Personen jag bryr mig mest om är den som jag tror skulle känna sig pressad av att läsa vad jag känner, tänker, drömmer.... Tror det skulle bli pressande och stressande för "hen" Samtidigt som jag vet att personen i fråga är sådan som behöver bekräftelse.... Önskar att jag kunde ge bekräftelse utan att pressa ;) Ville med det här inlägget mest säga att den personen inte behöver vara rädd för att vara den som skulle bli ledsen och sårad av att få veta vad som snurrar i mitt huvud just nu :) 


Oj vad mycket svammel det blir när man vill säga något men inte vet om man borde...vill ju inte göra allt värre... vill få allt bra... hmm 


  

Av Linda - 6 augusti 2012 08:37

Tankar, funderingar allt snurrar runt och jag skulle egentligen behöva skriva av mig lite :)

Men kan inte riktigt samla ihop alla tankar och få ner dom på tangenterna. 

Har någon slags blockering... Vet varför dock...

Hur jag än formulerar mig när jag skriver ner mina känslor här just nu så vet jag att det finns läsare som kommer bli; ledsna, förtvivlade, känna sig pressade, bli rädda... Förmodligen även en och annan som blir smickrad och glad :) Men  det är ju det att någon blir förtvivlad och någon pressad som gör att jag inte riktigt vet vad jag "vågar" skriva här...

Får kanske skaffa en ny blogg utan att lämna ut dess adress så jag kan skriva av mig helt anonymt där ;)


Nej det ska jag inte. Utan jag ska helt enkelt försöka "go with the flow" och carpe diem :)

Jag får låta tiden ha sin gång och tänka att det som är menat att ske kommer att ske :)


Men tills dess... kommer jag nog fortsätta grubbla lite till ;) kan tyvärr inte kontrollera mina tankar helt. Tankar, funderingar, drömmar... allt har ett eget liv ;)

Men som en tröst... Jag är iaf inte olycklig just nu... Känner snarare ett lugn som jag inte kännt på väldigt länge :)


Skapa en bra dag!


Kramizzzz   

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards