Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Linda - 8 augusti 2012 19:49

Känns som att man kommer få simma till jobb imorgon istället för att köra... Eller jag kanske ska skaffa mig en båt... Segla till jobb hade kanske varit något ;)


Utlovad visst en mindre novell imorse... Det var innan kaffet kickat in och hjärnan var inte riktigt med ;)

Novellen uteblir.. Mest för att jag inte riktigt vet hur jag ska skriva den ;)

Går omkring och försöker formulera en bra variant i huvudet hela dagarna men det är sååå svårt att få ner det på tangenterna utan att det ska bli en massa svammel... Men Mr N.... Du är inte den enda som grubblar ;)

Skillnade är nog att jag vet vad jag vill, vad jag känner och vad jag önskar :) Mina grubblerier handlar snarare om hur jag ska kunna bevisa min uppriktighet ;) utan att för den delen bli en stalker haha

3:e gången gillt heter det ju ;)


Change of subject nu...

Jobbade ju idag... Helt slut när jag kom hem. Som tur är kom E hem ungefär samtidigt så jag fick hjälp med matlagningen... Gäller ju att lära henne så hon klarar sig när hon flyr hemmet... Chili stod på menyn idag och med mina utmärkt instruktioner och hennes orädsla (och nyfikenhet) för att stå vid spisen blev det hur lyckat som helst... Bäst av allt... Resten till lunch på jobb för mig och för E hemma imorgon... Jobbar ju 9-18 imorgon...

Om jag inte blir inregnad??!  Om man kan bli insnöad borde man ju kunna bli inregnad haha Viss risk föreligger ju trots allt :)


Nu så ska jag nog återgå till att ta hand om min disk :) och sedan blir det en relativt tidig kväll... ja tidigt och tidigt det blir det ju aldrig. Och det verkar ju kvitta för tillfället kan ju ändå inte sova ordentligt... Sover oroligare än en orkan.... Hmm tänker nog för mycket... Och just nu så längtar jag efter ordentligt ledighet utan en massa tider att passa... Snart snart... Kl 08.54 på tisdag avgår tåget mot Stockholm... Längtar.. .inte nödvändigtvis efter Stockholm utan snarare hotellsängen haha...

Nej nu blev det för mycket utsvävning igen.. skulle ju avrunda...


Sussa sött så småningom mina kära vänner...


Kramizzzz   



Av Linda - 8 augusti 2012 06:11

Höll på att försova mig imorse :(

I stället för att snozzza lyckades jag stänga av väckarklockan... Inte konstigt iofs eftersom jag har sovit jättedåligt i natt. Drömt massa konstigheter och legat vaken långa stunder... Men det är bara att hälla i sig kaffe och alldeles strax bär det av till jobb....

Ser ut som höst utanför fönstret :( inte lika mörkt i mitt hjärta ;) Men hade ju gärna haft lite mer sommardagar... Iaf nästa vecka när jag har semester :)


Nej hade egentligen tänkt att skriva något helt annat nu men inser att min tid inte räcker till just nu så jag får helt enkelt skriva min novell ikväll ;) 


Hoppas ni alla får en underbar dag :)

Själv hoppas jag att inte kunderna spottar efter mig ;)


kramizzzzz


I bilen just nu.... Melissa Horn 

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards