Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Linda - 10 augusti 2012 18:08

Hmm vilandet blev inte riktigt som jag tänkt... Blev störd av en det ena en det andra.. Slutade med att jag la mig tillrätta med en bok istället. Fördelen med stora barn och städade hem är att man ibland kan unna sig hela dagar med sträckläsning av böcker ;)

Brukar i vanliga fall inte läsa denna sorten av böcker, brukar hålla mig till deckare men tyckte att titeln på denna boken passade mig :)

Har dock inte testat dejta på alla sätt hon i boken gjorde men boken gav mig viss tröst ;) Den slutade ju lyckligt det borde ju innebära att det kan det för mig med :) (sen att den påminde liiiite om mitt sökande och människor i min omgivning det gjorde boken än bättre    )  

Tänkte inte gå in i detalj om vad som stod i boken men rekommenderar den verkligen. Den bjöd på en hel del skratt :)


Nu ska jag nog bege mig ut till bokhyllan för att leta reda på nästa "offer"


   


Kramizz  

Av Linda - 10 augusti 2012 15:08

 

En sak jag kom att tänka på när jag körde förbi skylten i föregående inlägg var detta... 

Man brukar ju säga att man ska ha just en snöskyffel i bilen vintertid, man vet ju aldrig när man helt plötsligt befinner sig i en snödriva :) (been there done that... dock utan snöskyffel = lärt mig en läxa)


Motsvarande denna sommar måste ju då helt enkelt vara att man borde ha ett par åror och flytväst i bilen ;) Man vet ju aldrig när man helt plötsligt befinner sig i en mindre sjö på vägen :)


Bara en tanke alltså :) 


(bortse nu snälla från att jag faktiskt körde bil medan jag tog ovanstående foto... körde riktigt sakta och det fanns inga andra bilar i närheten förutom den som dök upp precis i fotoögonblicket haha) 


Och Mr N... du borde kanske hålla koll på ditt knapplås och inte ringa mig i tid och otid ;)


Kramizzz   

Av Linda - 10 augusti 2012 15:06

Hmm nog för att det känns som om hösten är här men detta är väl liiiiite tidigt :)

                                     

           

Av Linda - 10 augusti 2012 10:43

Självklart har gårdskarlen bestämt sig för att gå omkring med någon slags grästrimmer utanför mitt fönster just när jag försöker vila :( Migränen blir inte bättre av detta oväsen :(. Ingen som har lust att komma och vrida nacken av honom ;) ??!!

Av Linda - 10 augusti 2012 09:50

Då var tvätten fixad, frukosten uppäten, kaffet nere... 

Det innebär att jag återgår till sängen igen...

Sömnproblemen har gjort att jag har världens migrän idag...

Så tänkte försöka bota den lite med en liten tupplur... om jag nu kan somna alltså ;)


Återkommer senare.. förhoppningsvis både piggare och utan migrän   


Kram   

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards