Alla inlägg den 16 september 2012

Av Linda - 16 september 2012 21:17

Alltså har missat att det var Beck på tv ikväll... I stormens öga 

Och dessutom ett avsnitt jag inte sett :)


Sorry Mr N men.... Persbrandt vinner :) Alltid :) Immer :) Always :) hahaha


  



Av Linda - 16 september 2012 20:21

Köpte ny vajer idag på Mekonomen... och även kylarglykol (som tydligen behövde fyllas på...)

S monterade och justerade... 

Och nu fungerar min bil igen....

Efter att ha kört M och R hem så vände jag återigen bilen hemmåt...


Och Mr N väntade faktiskt på parkeringen :) Så vi hann med en kort pratstund innan han styrde bilen norrut...     Alltid trevligt...


Och sen fick jag en liten stund själv i soffan (orkade inget mer... helt slut efter denna helgen... värre än att jobba ju haha)

Bestämde med E att jag skulle hämta henne kl 19...

Nästan hela vägen fram till Markaryd (via gamla motorvägen...)... så blir det tvärstopp... 

En stor J***A ÄLG  stor mitt i vägen... och vill han flytta sig??? 

NÄÄÄÄÄÄ suck... vi stod två bilar i vardera riktning och kom inte fram... Fär den J***A ÄLGEN  inte hade vett att lämna vägen...

Slutade med att jag helt enkelt fick vända bilen och köra hemmåt igen för att köra ut på E4:an och köra det hållet helt enkelt. E ringde och undrade vart jag blev av hahaha Jag bara.. En älg stod i vägen.. haha

Behöver jag tillägga att jag tog E4 hem också och inte tog det vanliga hållet jag brukar köra haha... Kommer ju inte köra det hållet när jag har tid att passa längre haha


Nej nu blir det lite XFACTOR  och slapp i soffan.. Ny vecka imorgon...


Kramizzz

Av Linda - 16 september 2012 20:12

Inte alls min dag igår...


Åkte ner med E till mina föräldrar i Hbg strax efter 8.

Skulle vara där vid 9-tiden för att kusin S skulle hjälpa mig fixa bromsar på bilen.

Lämnar över bilen i S och pappas händer och går upp en våning till mamma och mina systrar... Efter en timme kommer pappa och S upp.. Pappa svär lite och undrar vad det är för skrot jag kommer med :(

När S moterade av de gamla bromsskivorna och bromsar och jag vet inte vad... (kan inget om bilar....) så trillade handbromsen isär.... Hmmm 

Ja det var bara att kolla upp vad Mekonomen ville ha för nya delar, ge pappa pengar och så åkte de iväg för att fixa nya delar....

Suck.. att ha bil är inte billigt...

Medan E roade sig med mina systrar så satte jag mig i föräldrarnas soffa och släktforskade lite (hade min dator med mig...) 

Hörde hur det bankades och hade sig på gården... 

Till slut efter många om och men (och även en måltid hos mamma) så var bilen färdig...

Och jag och E begav oss hemmåt... Hon skulle iväg till en kompis för färd till någon bilträff (??) i Osby och jag skulle få besök av Mr N...

Väll hemma på min parkering, efter att ha sagt Hej till Mr N som stod och väntade, öppnade jag bakdörren för att ta min väska och dator osv... Och kom på att min jacka (som mina hemnycklar låg i.....) fortfarande hängde hos mamma :(

Suck och dubbelsuck...

Jag fick säga till Mr N att han tyvärr inte kunde bli insläppt idag utan det var bättre han åkte hemmåt igen... Medan jag återigen styrde bilen mot Hbg....

Väl nere igen så gick bilen i sönder igen.... 

En gata innan mamma och pappa... så gick kopplingsvajern av :(

Pappa ringde kusin S som kom igen (tack tack tack tack... kan inte säga det nog...) som bara konstaterade att... nej det har gått av... Och vart hittar man sådant kl 18 en lördag... Ingenstans...

Strandsatt i Hbg...

Men lyckades iaf få iväg E till Timsfors så hon kunde åka iväg på sin bilträff med kompisar... :) Då slutade iaf hennes dag lyckligt... 

Suck inte min dag alls... på något plan överhuvudtaget... 


Kramizzz

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards