Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Ängelholm

Av Linda - 15 mars 2012 18:18

Spenderade delar (jaja förmiddagen) i Ängelholm idag... På schemat stod det ett byte av vindruta på min bil :( 

Vilket iofs borde betyda :) fast inte när plånboken får bestämma ;)


Lämnade bilen kl 08.03 och fick besked att den borde vara klar vid 14 tiden... jippi ... not..

Men men jag fick ju helt enkelt "göra" Ängelholm :)


Började med att bege mig in mot centrum för att leta reda på favvo fiket för lite frukost :)


     

Som ni ser av fotona så var det knappast den soliga dag som jag hade hoppats på.. Hade ju tagit med en bok för lite läsning på en bänk i solen... som tyvärr lyste med sin frånvaro... Fick bli dator i knäet på fiket istället ;)


Efter frukost så blev det en liten promenad runt centrum... Hittade inget intressant eller lockande att ta med hem tyvärr :( kan iofs bero på att lusten att shoppa försvann i samma takt som huvudvärken anlände :(


Fick bli lite sightseeing istället (eller ja lite fotande på väg tillbaka mot verkstaden...) 

       

Hittade dessa vackra statyer :) synd då att det inte vattnet var påkopplat ännu så man hade kunnat se hur det såg ut med en fungerande fontän??? Men men kanske nästa gång ;)


     

På samma ställe stod detta fina träd som jag gärna hade sett i blom... Vilket innebär att jag helt klart måste komma tillbaka när våren har anlännt helt :)


Passar på att erkänna att jag inte är sååååå jätteofta i Ängelholm men det händer då och då ;)


 

Det värnas iaf om säkerheten i staden :) 

Lite vårtecken..... :) den är dock lite för sömnig tycker jag... Dags att vakna ur idet nu tycker jag ;)


Ängelholmsborna verkar vara väldigt slarviga/glömska av sig eller vad sägs om dessa fynd jag gjorde på min promenad :)


       

Stackars den som blev av med både mössa och vantar... (de låg inte i närheten av varandra dock) Hur man nu kan tappa en mössa utan att märka det ????

Tilläggas bör att jag även såg en ??? sko...Maken till den lös med sin frånvaro... (Ägaren kanske beslöt att hon bara gillade den ena och hoppade på ett ben hem ;))

Slutsatsen av dagen.... Mer sol åt Ängelholm så återkommer jag dit :)


Vindrutan är nu hel igen (så skönt att kunna se bra ut.... genom rutan alltså... se bra ut har jag gjort hela tiden ;))


Strax dags att inta soffläge... Senare ikväll är det ju Reven8e.... favoriten på tv just nu... Om man bortser från Grey så klart... 


Kramizz på er alla och hoppas ni får en riktigt skön kväll :)


ps.... http://lindassmycken.storedo.com/


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 13 november 2012 10:36

länken verkade ju inte fungera... försöker igen helt enkelt :)   www.minlillavraivarlden.blogg.se     så nu så ska det fungera :) ...

Av Linda - 13 november 2012 10:34

Har bestämt mig för att flytta bloggen. Som ett led i att försöka vara mer aktiv med att blogga :) Hoppas att ni stackars få följare följer med mig till min nya adress :) Stänger inte ner denna bloggen än, eftersom jag inte riktigt vet om jag kom...

Av Linda - 12 november 2012 12:42

Att hitta en piggelin i frysen en tråkig trist måndag :)

Av Linda - 11 november 2012 15:20

Dagens väldigt hälsosamma matintag: himmalavad pizza :)

Av Linda - 10 november 2012 11:45

Hade planerat ett roligt inlägg här nu men så blir det inte :( Har precis kört 7 mil för att få reda på att körövningen som E skulle vara med på är inställd. Vad gör man då? Jo man vänder bilen och kör 7 mil hem :( Kul - riktigt kul :( ...

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards