Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Linda - 19 mars 2012 10:04

Helgen som gick, gick helt klart i lugnets tecken. 

Jobbade iofs i fredags kväll, men uppe i traryd och där är inte tempot det mest hektiska direkt;)


Lördagen spenderades lugnt och stillsamt hemma hos Mr P. Lille E var hos sin mamma och stora E skulle sova hos en kompis. Så vi hade huset helt till oss själva :)


Som sagt så tog vi det mest lugnt. Mr P var på skjutbanan en stund medan jag var iväg lite ärende. Hemkomna återstod två sysslor för dagen.... Klippa klorna på hundarna... Mr Ps uppgift medan jag såg på ;)

   och försökte hitta något intressant att fota... men vädret var så tråkigt och blöta bilder är aldrig roliga :(

Nästa helg hoppas jag på bättre väder så stora vårstädningen i trädgården kan starta... Då kanske jag kan lägga upp lite roligare bilder :)

Maten i lördags bestod av grillat :) mums i magen...

Sedan blev det lite vin och lite film och lite mer dricka :)


I söndags hämtade jag hem dottern, fick ett psykfalls utbrott på hennes tonårsfasoner, vilket resulterade i att hennes söndagsplaner gick om intet och hon fick spendera söndagseftermiddagen på rummet utan data och utan telefon :( och med en mamma som var väldigt kort i tonen mot henne..... Hoppas hon kan lära sig sin läxa denna gången.... 


Eftersom jag behövde få ut lite aggressioner eller energi eller vad det nu var så körde jag ut Mr P för att hämta ved som jag sen kunde slänga runt med i källaren ... aka stapla på plats :)


         oj oj där lyckades till och med Mr Ps snygga rumpa komma på bild ;) hur gick det till hahaha...


Dagen avslutades med storkok... Dels middags rätten för kvällen och sedan lite köttfärssås som Mr P kan ha med till jobb i veckan...

Kvällens maträtt bestod av fläskytterfile, svamp, lök, banan och bearnaisesås i gratängform :) mums i magen återigen... :)


   


På dagens schema står strax ett litet ärende men annars bara att ta det lugnt och laga lite mat till mig och E... Måste ju orka med att jobba imorgon ;) 


Kramizzzz


Ps.... Bara två veckor kvar på erbjudandet... passa på :) http://lindassmycken.storedo.com/


Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards