Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Helsingborgsfestivalen

Av Linda - 31 juli 2012 21:58

Har inte varit på Helsingborgsfestivalen på flera år... Brukar nämnligen ha oturen (eller turen beroende på hur man ser det haha) att jobba just då, så brukar skicka E till mormor och morfar så hon ändå kan vara där...

Men i år för ovanlighetens skull var jag faktiskt lite ledig...

Åkte ner på torsdag runt middagstid för att umgås med J och E (syster E inte dotter E som iofs också var med haha) innan festivalen.. När mamma väl kom hem från jobb bar det av ner mot stan...

Det blev lite musik... hmm Rix fm festivalen var ju i stan :) och mat så klart.. jag var utsvulten när vi väl kom ner till matställena... Thaimat är aldrig fel enligt mig :) medan E valde langoos... bläää 


Vi var väl hemma runt halv tolv på kvällen... Sängen omedelbart för min del eftersom jag skulle upp kl 5... Min chef fjäskade sig till att jag skulle köra upp och jobba... 7-16 i markaryd... hmm Körde från mamma och pappa strax innan 6 på fredagsmorgonen för att vara framme lagom innan 7 på jobb... 

Hade en helvetesdag på jobb...mycket slit och släp och sedan var det att sätta sig i bilen raka vägen ner till Helsingborg igen. Leta parkering.. inte lätt alls... Och sedan hitta mitt sällskap i vimmlet...Men strax efter min ankomst inträffade fredagens höjdpunkt... Jag stod och var uttråkad och tänkte att äsch... en tia har jag väl råd att spela bort... Och vinner högvinsten... haha Snacka om att mitt sällskap blev lite småsura..hehehe... Men jag blev iaf glad... och se därför hamnade jag på bild på bloggen... brukar ju annars undvika att hamna på bild, men denna sak var ju bara tvungen att förevigas haha...


Blev mer mat... tur var det...  J härmade mig och åt thai... fast från ett annat mat stånd än jag... Fast min thai smakade inte alls gott på fredagen.. (kanske var rester jag fick hmmm )   Även mamma och pappa hamnade på bild... :)


Blev en tuff dag för mig... Trött efter jobb, bilkörning och vandring.. skönt då att sätta sig nere vid hamnen och njuta av en glass... E vill som vanligt inte vara med på bild annat var det när hon var liten hehe... J och syster E däremot de fastnade på bild.. och även mina föräldrar igen...

              Mina trötta fötter fick vila... äntligen... (försök bortse från blekheten... skyller på evigt jobbande.. och regnande haha)     Många poliser fanns runt om i stan.. fast de flesta sysslade med detta...      Där satt vi sen resten av kvällen och njöt av utsikten och en massa musik.... Dock bör jag tillägga att mina föräldrar var både uppe och ute längre än mig... När kl var 23 gav jag upp, lånade mammas nyckel och tog min dotter och begav mig hemåt för att sova på madrassen i mammas vardagsrum... Både jag och E var helt slut i både kropp och huvud och somnade fort.. Mina föräldrar och systrar kom inte hem förrän kl 02... snacka om pinsamt när man tröttnar före en föräldrar.. .Men men de hade ju sovmorgon på fredagen medan jag var och jobbade :)    

          


Nåväl tur att det är ett helt år kvar tills nästa festival... Just det... På lördagen lämnade jag Hbg för jobb medan E stannade kvar för umgänge med mostrarna ytterligare en dag... 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 13 november 2012 10:36

länken verkade ju inte fungera... försöker igen helt enkelt :)   www.minlillavraivarlden.blogg.se     så nu så ska det fungera :) ...

Av Linda - 13 november 2012 10:34

Har bestämt mig för att flytta bloggen. Som ett led i att försöka vara mer aktiv med att blogga :) Hoppas att ni stackars få följare följer med mig till min nya adress :) Stänger inte ner denna bloggen än, eftersom jag inte riktigt vet om jag kom...

Av Linda - 12 november 2012 12:42

Att hitta en piggelin i frysen en tråkig trist måndag :)

Av Linda - 11 november 2012 15:20

Dagens väldigt hälsosamma matintag: himmalavad pizza :)

Av Linda - 10 november 2012 11:45

Hade planerat ett roligt inlägg här nu men så blir det inte :( Har precis kört 7 mil för att få reda på att körövningen som E skulle vara med på är inställd. Vad gör man då? Jo man vänder bilen och kör 7 mil hem :( Kul - riktigt kul :( ...

Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards