Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Linda - 6 juni 2011 09:49

Ursäkta dålig uppdatering i helgen. Men min syster har varit här och då går tiden så fort så man hinner inte med något alls hahaha...

Utom massa trams förstås ;)

Orkar inte helt berätta om allt som vi gjorde i helgen.

Men lite höjdpunkter. 

När vi kom hem i fredags så gick vi ut en låååång runda... Bland annat till      där även följande bilder togs... med min syster som model på den ena bilden...

     

Där blev vi uppskrämda av en hoppande groda i vattnet haha... och hittade på en massa historier om de diverse kläderna som låg kvarglömda på stranden... Hur man nu kan gå därifrån utan sina kalsonger är en gåta för mig ;)

På kvällen blev det film, en skräck film som jag hittade... Hemskaste jag sett på länge... Så jag tänker inte rekommendera den :P

Smarta som vi var så glömde vi lägga in godiset i kylen över natten (gjorde inte något med mitt jag hade bara hårda karameller i min påse) men Nettans gick det värre med. På lördagmorgonen såg godiset ut så här.... Allt choklad hade smält samma till en enda stor klump haha... (bör tillägga att solen sken för fullt helt morgonen på bordet där godiset låg medan vi låg och sov...)


I lördags var vi en runda inne i Örkelljunga efter som det var marknad där... Aldrig varit på just den marknaden och tveksamt om jag tycker att den var värt besöket men vi lyckades iaf spendera 3 timmar där... 3 timmar som resulterade i solbränna.... Inga bildbevis på det men däremot på vår fika som vi åt i väntan på bussen som skulle ta oss tillbaka hem...

       Två underbara choklad muffins den ena med crisp ovanpå och den andra med grädde. Inköpta och uppätna på Café Snäckan i Örkelljunga... Ett Café jag kan rekommendera, goda bakverk och underbar service :)


I går åkte syster min hem, mina föräldrar var här och hämtade henne och lämnade E som varit hos dom ett par dagar. Fick hjälp av pappa och mamma med att sätta upp en takfläckt i sovrummet och en lampa i Es rum... Passade även på att få hjälp av pappa med att fixa våra cyklar :) 

Vad vore man utan sina föräldrar...

Bild på nya frisyren kommer ikväll.... Måste först duscha och tvätta håret...haha..


Hmm utveckling av gårkvällens sömnproblem kommer kanske i kväll   måste klura på formuleringen lite haha...


Ohhh glömde helt... I eftermiddag ska jag i väg på äventyr.... :) Men tänker inte avslöja vad ;)


Kramizzzar... 

Av Linda - 6 juni 2011 09:39

    

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord. Du tysta, du glädjerika sköna.

Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord, Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.


Du tronar på minnen från fornstora dar, då ärat Ditt namn flög över jorden.

Jag vet att Du är och Du blir vad du var. Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.


Text Richard Dybeck, 1844    

   











Presentation


Linda; en bloggerska med alzheimers light;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Buzzador

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards